XD iz Zagreba

Ne daju da se hrvatski elektromobil proizvodi u Hrvatskoj

Foto: Dok-Ing
Doking6
Foto: Dok-Ing
Doking1
Foto: Dok-Ing
Doking2
Foto: Dok-Ing
Doking3
Foto: Dok-Ing
Doking8
Foto: Dok-Ing
Doking7
Foto: Dok-Ing
Doking5
Foto: Dok-Ing
Doking4
17.03.2010.
u 16:43
Pregovara se s Opelom i Peugeotom te još četiri velika proizvođača, a još su dva na popisu za razgovore o serijskoj proizvodnji ljupkog autića na struju.
Pogledaj originalni članak

Vjekoslav Majetić, direktor grupe Dok-Ing, vratio se iz Ženeve. Tražen je, a i sam forsira poslovne razgovore. Željezo se kuje dok je vruće.
– Nastup u Ženevi pobudio je veliko zanimanje. Dobre izglede sada moramo pretvoriti u proizvodnju – kaže nam Vjekoslav Majetić.

Vrijeme pregovora
Automobilčić koji s jednom napunjenim baterijama prijeđe 250 gradskih kilometara, a po utrošku struje stoji desetinu troškova koje za istu kilometražu stvori golf s dizelskim motorom, mnogima je privlačan već zbog toga. Njegov dizajner i konstruktor Igor Jurić radio je za Opel, pa se s Opelom i pregovara o serijskoj proizvodnji. Pregovara se i s drugim renomiranim proizvođačima. Da je u igri i Peugeot potvrdio nam je sam Majetić, ali kaže:
– Ovo je osjetljivo vrijeme. Nije ih u vrijeme pregovora mudro sve imenovati. Uz ta dva, razgovaramo s još četiri, a zadali smo si razgovore s još dva velika proizvođača – kaže nam Majetić.

U Dok-Ingu imaju uhodan izvozni posao robotima za razminiranje. Ali automobil je nešto posve drugo: masovan proizvod koji osim upotrebljivosti i dopadljivosti mora imati i cijenu dostupnu tisućama kupaca. Kada bi ga proizvodili manufakturno, stajao bi 30 tisuća eura, a ne bi ih mogli proizvesti koliko bi ga se tražilo. Domaća serijska proizvodnja ili suradnja s nekim od velikih, jedina su dva izbora. Trosjed XD proizveden industrijski mogao bi stajati 25 tisuća eura, pa i manje, ovisno o svjetskoj cijeni baterija.
– Zašto se ne bi proizvodio u Hrvatskoj? – pitamo.

Je li to urota?
– I mi to želimo. Ali to je novi veliki poslovni korak. Podupire nas HBOR, s čijih 80 milijuna kuna kredita financiramo tekuću proizvodnju za izvoz, a voljeli bismo znati bi li pokretanje domaće proizvodnje poduprla i Vlada. Na žalost, nemamo potporu poslovnih banaka za takav korak – opisuje Majetić sadašnji trenutak projekta XD.
– Štite li uskraćivanjem kredita strane banke proizvodnju u vlastitim zemljama od budućeg konkurenta? – pitamo.
– To je u ovome trenutku jako teška tema – kaže nam uz smiješak Vjekoslav Majetić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 48

PP
pp
11:23 18.03.2010.

\"Na žalost, nemamo potporu poslovnih banaka za takav korak – opisuje Majetić sadašnji trenutak projekta XD. – Štite li uskraćivanjem kredita strane banke proizvodnju u vlastitim zemljama od budućeg konkurenta? – pitamo. – To je u ovome trenutku jako teška tema – kaže nam uz smiješak Vjekoslav Majetić.\" ovo je ključ svega!!!

NE
neni
15:31 18.03.2010.

S ovim autom je isplivalo /po stoti puta/ da nemamo niti jednu respektabilnu banku u našem vlasništvu koja bi štitila naše interese i projekte. Pa koji su to debili na vlasti sve dali strancima. Ili možda oni nisu debili...nego mi koji ih upoorno biramo, a nažalost nemamo niti alternativu. I istog razloga je i propao \"posao stoljeća\" sa Cr.Gorom.

OB
-obrisani-
15:20 18.03.2010.

najbolje ga Prodati-Kinezima,..oni jedini placáju Cash-money...\"a i razumiju se u plastiku\"...