Pomažu domaćem turizmu

Slovenski ministar Počivalšek: Ne dijelimo građanima 200 eura da ne bi išli u Hrvatsku...

Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
06.10.2020.
u 13:01
Slovenska vlada s ukupno 350 milijuna eura potiče putovanja unutar zemlje, dosad je tu mogućnost iskoristilo oko 900.000 slovenskih građana.
Pogledaj originalni članak

Pandemija je u sjenu bacila mnoge turističke teme, pa je i četvrta međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu ''Može li hrvatski turizam 356'', koja se upravo održava u Termama Tuhelj, posvećena turizmu poslije COVID-19.

Kako će ta nova turistička era izgledati, u kojoj mjeri se oporavak može očekivati već dogodine, može li povratka na pretkrizne brojke uopće biti prije 2024. – 2025., samo su neka od pitanja na koja odgovore nude ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, ministar za gospodarstvo i razvoj tehnologije Republike Slovenije Zdravko Počivalšek, ministrica poljoprivrede, regija i turizma Republike Austrije Elisabeth Köstinger i Fernando Valdés Verelst, državni tajnik za turizam Ministarstva za industriju, trgovinu i turizam Kraljevine Španjolske, čelnik Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, direktor konzultantske kuće Horwath HTL Zagreb Siniša Topalović i drugi.

Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'
Foto: Samir Cerić Kovačević
Međunarodna konferencija o cjelogodišnjem turizmu 'Može li hrvatski turizam 356'

– Budućnost hrvatskog turizma svi su proizvodi koji su se pokazali uspješnima i za vrijeme ove pandemije, koji su skloni brzim prilagodbama, a ujedno nose dodatnu vrijednost za turista, bilo da je riječ o zdravstvenom turizmu, ekoturizmu, cikloturizmu itd. Naglasak novog turizma treba primarno biti na razvoju kvalitete, što uključuje turističku infrastrukturu, nove smještajne kapacitete cjelogodišnjeg turizma, diverzifikaciju i diferencijaciju ponude. Priliku za hrvatski turizam nalazimo u pozicioniranju Hrvatske kao sigurne destinacije, posebno u vrijeme trajanja pandemije, a tu prepoznatljivost trebamo održati kao naš trajni zaštitni znak. Razvoj raznolike ponude i generiranje potražnje preduvjet su za cjelogodišnji turizam kojem težimo i koji nam može osigurati stabilnost te mnogo značajniji učinak turizma na cijelo gospodarstvo – poručila je hrvatska ministrica Nikolina Brnjac.

Slovenski ministar kazao je kako je zbog pandemije bilo nužno pomoći turističkom sektoru. Slovenska je vlada tako, među ostalim, svim svojim punoljetnim građanima podijelila bonove od 200 eura (djeci po 50 eura), koje mogu trošiti u domaćim turističkim destinacijama za noćenje i doručak. Riječ je o ukupnoj svoti od 350 milijuna eura, a bonove je dosad iskoristilo nešto manje od 50 posto Slovenaca, točnije oko 900.000 slovenskih građana. Oni, napomenuo je slovenski ministar, nisu trebali spriječiti da Slovenci putuju u inozemstvo, već pomoći domaćem turizmu.  

– Cilj je bio očuvanje radnih mjesta i povećanje domaće potrošnje – kazao je Počivalšek, otkrivajući kako se Slovenija općenito nosi s COVID-19.

– Inače, Slovenska turistička zajednica još je u svibnju pripremila priručnik za smještajne objekte u vrijeme korone te smo uveli oznaku Green & Safe, koja je namijenjena smještajnim objektima koji rade u skladu sa standardiziranim globalnim higijenskim protokolima za sigurno putovanje. Promovira se Slovenija kao zelena i zdrava destinacija s pet zvjezdica za butik iskustva, gdje je fokus na čovjeku, jedinstvenim iskustvima i netaknutoj prirodi s mnogim aktivnostima na otvorenom. To je ključ uspjeha u vremenima poslije korone, jer se na taj način odmičemo od masovnog turizma – kazao je slovenski ministar za gospodarstvo i tehnološki razvoj.  

Ministrica za poljoprivredu, regija i turizam Republike Austrije Elisabeth Köstinger rekla je da su pred turističkim sektorom, želi li osigurati održivu budućnost, tri izazova koja mora riješiti: držati infekciju na niskim razinama, kreirati ispunjeni odmor za goste i osigurati opstanak turističkog poslovanja.

– Moramo svi zajedno raditi na vraćanju povjerenja u turizam. Jasna pravila i informacije, kao i stalna razmjena s dionicima, ključni su. Stoga također pozdravljamo prijedlog Europske komisije da bolje koordinira pristup ograničenjima putovanja i slijedi regionalnu diferencijaciju – riječi su E. Köstinger.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić pohvalio se da je Hrvatska tijekom glavnog ljetnog dijela sezone ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu.

– Vrlo dobre najave imali smo i za posezonu, no trenutačna epidemiološka situacija nije nam dopustila postizanje očekivanih rezultata, zbog čega je u ovim tržišnim okolnostima posebice izazovno razvijati cjelogodišnji turizam. Ipak, iskustvo iz ove godine bit će nam odlična podloga za pripremu nadolazeće nam 2021. tijekom koje će posebno važna biti kvalitetna koordinacija i suradnja sa svim ključnim dionicima. Također, s ciljem dodatnog poticanja domaćeg prometa i produljenja sezone, u suradnji s Ministarstvom turizma i sporta pokrenuli smo projekt „Tjedan odmora vrijedan“ kojim ćemo našim gostima u tjednu od 16. do 25. listopada omogućiti korištenje turističkih usluga u zemlji po 50 posto povoljnijim cijenama. Uskoro kreće i jesenska promotivna kampanja na inozemnim tržištima u sklopu koje će fokus biti na promociji nautike, kontinentalne ponude, enogastronomije te ponude hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode – otkrio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

ZB
Zoki-Bijela
13:14 06.10.2020.

Sta kaze Penelopea na ovo.. Hoce li i Svicarci...

Avatar manjejeviše
manjejeviše
13:19 06.10.2020.

Kod nas se u mračnim klubovima dijeli puno više !