Učenici Medicinske škole u Karlovcu nakon štrajka su se vratili nastavnim obvezama. I dalje su u školi od sedam do devetnaest sati.No, postignutim dogovorom promjene će uslijediti u drugom polugodištu. Nastava će se reorganizirati, ali pitanje je hoće li im to i koliko olakšati, obzirom da se glavni problem, manjak učionica, ne može riješiti preko noći.
Manjak učionica
– Od drugog polugodišta učenici bi nakon odrađene prakse u jutarnjim satima odmah išli na nastavu, tako da ne bi više čekali, nego bi sa svime bili gotovi do 15,16 sati, ovisno o rasporedu. No, sasvim će sigurno morati odraditi i koju subotu. Trudit ćemo se da sve što napravimo bude u korist djece. Nismo sigurno radili raspored da im otežamo – napominje ravnateljica Medicinske škole Karlovac Jasminka Štajcer.
Kao i ostali čelnici medicinskih škola bila je na sastanku s ministrom Željkom Jovanovićem na temu provedbe strukovnog kurikuluma. Demantirano je da se učenici nakon završetka škole neće moći uključiti na tržište rada na poslovima koje obavljaju medicinske sestre u EU, bez prethodnog stažiranja.
Učenici će se moći zaposliti odmah nakon završetka obrazovanja, točnije uspješno izrađenoga i obranjenoga završnog rada bez stažiranja i polaganja dodatnih ispita.
Promjena kurikuluma
Netočno je i da će moći raditi isključivo na poslovima njegovatelja. Učenici koji se školuju za stjecanje strukovne kvalifikacije medicinska sestra/tehničar opće njege mogu nastaviti školovanje. Svima koji žele pristupiti polaganju ispita državne mature ministarstvo financira izvođenje dodatne nastave iz općeobrazovnih predmeta.
Po pitanju mijenjanja sadržaja kurikuluma, poručeno je da je riječ o dugotrajnom procesu budući je u potpunosti usklađen s Direktivom EU. To znači da je za njegovu izmjenu potrebna suglasnost svih zemalja članica, a to bi moglo potrajati najmanje pet godina.
Ministar je apelirao na sve da se aktivno uključe u rješavanje ovog problema imajući u vidu ponajprije dobrobit učenika kod kojih je najveće nezadovoljstvo izazvala loša organizacija nastave u pojedinim školama. Stoga će škole koje nemaju organizacijskih problema prenijeti svoja iskustva onim školama koje nisu uspjele na primjeren način organizirati sustav nastave i prakse.