Porezna uprava tvrdi da su nedužni gosti senjskog hotela Libra, koji je jučer zapečaćen pa ekspresno ponovno otvoren, "morali ispaštati zbog neodgovornih i nesavjesnih postupaka vlasnika hotela".
Podsjetimo, prava drama jučer se zbivala u hotelu Libra koji su inspektori zapečatili zbog poreznog duga, iako je u njemu bilo 66 gostiju. "Trakavica" se nastavila u popodnevnim satima kada su inspektori, nakon dogovora o plaćanju duga, ponovno otvorili hotel.
"Ministarstvo financija, Porezna uprava izražava žaljenje što su turisti, ali i sveopća hrvatska javnost morali biti svjedoci posljedica zbog postupaka neodgovornog i nesavjesnog poduzetnika", pišu u priopćenju iz Porezne uprave te objašnjavaju kakva je bila procedura prije nego što su u jeku turističke sezone odlučili zapečatiti hotel pun turista.
Nepravilnosti utvrđene još 19. lipnja
"Porezni obveznik je dopisom od 17. lipnja 2013. godine upoznat s odredbama Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi, kojim se poziva da se izjasni zašto nije postupio po istom. Očitovanje nikad nije dostavljeno", piše Porezna i dodaje kako su zapisnikom od 19. lipnja utvrdili nepravilnosti u radu tvrtke Mališa d.o.o. koja upravlja hotelom. U zapisniku stoji da tvrtka na vrijeme ne izvršava obveze i da duguje 883 tisuće kuna te da nisu dostavili prijavu poreza na dobit niti PDV-k za 2012. godinu, kao ni obrasce za 2013. godinu "bez obzira na pozive i opomene upućene od nadležne ispostave Porezne uprave, tako da je njegov dug u stvari i veći".
Nadalje ističu da su tvrtki dali rok u kojem mora podmiriti porezni dug te zaprijetili da će na temelju zakona izreći "zabranu poduzimanja određene poduzetničke aktivnosti kao mjera opreza", odnosno da će im zabraniti rad. "Porezni obveznik je Zapisnik o poreznom nadzoru zaprimio putem Hrvatske pošte dana 2. srpnja 2013. godine. Porezni obveznik je imao pravo podnijeti prigovor na Zapisnik u roku od pet dana od primitka zapisnika. Prigovor na Zapisnik Područni ured Gospić zaprimio je 7. kolovoza 2013. godine", pišu iz Porezne.
"Ignoriranje zakona, nažalost, manifestiralo se nezadovoljstvom gostiju hotela"
Dodaju kako je tvrtka još 2. srpnja znala da će im privremeno zabraniti rad ako ne podmire obveze. Pišu da im se tvrtka javila tek 1. kolovoza i da su do tada nastavili nesmetano raditi. "Ignoriranje zakona, nažalost, manifestiralo se nezadovoljstvom gostiju hotela. Iz svega je vidljivo da je porezni obveznik iskoristio i svoje goste i javnost navodeći ih na pogrešne zaključke", pišu iz Porezne.
Napominju i da je Trgovački sud u Rijeci 6. prosinca pokrenuo postupak za utvrđivanje uvjeta za otvaranje stečajnog postupka koji do danas nije okončan, ali i ne utječe na postupak Porezne uprave. Tvrde kako je tvrtka Mališa imala "niz mogućnosti za podmirenje i reprogramiranje svojeg poreznog duga, tako da izjave da je Ministarstvo financija, Porezna uprava 'kruta' u naplati poreznih dugova ne odgovaraju činjeničnom stanju".
Objašnjavaju da su ponovno otvorili hotel nakon što su dogovorili s vlasnicima da u roku od 8 dana podmire dug. "Dogovor je postignut zbog svih nedužnih gostiju hotela koji su morali ispaštati zbog postupaka vlasnika hotela", pišu iz Porezne i dodaju da će "postupiti temeljem članka 130. Prekršajnog zakona", ako vlasnik ne podmiri dug u roku. To znači da će hotel Libra ponovno biti privremeno zatvoren.
>>Zapečatili im hotel, turistima rekli da odu, a onda ga otpečatili!