POGODNOSTI GRAĐANIMA

Nema više ni dosadnih kontrola putnika u busevima i vlakovima: Na izlet po bledsku kremšnitu ili pomursku gibanicu

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Reportaža s granice povodom ulaska u Schengen
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Bled i Bledsko jezero
02.01.2023.
u 10:03
Nema više kontrola putnika ni na pet autobusnih linija te u desetak vlakova. Poželite li do Metlike, karta će vas stajati 43 kune (5,7 eura)
Pogledaj originalni članak

Šampanjac je popijen, čestitke su razmijenjene. Ulazak u Schengen donijet će Hrvatskoj razne pogodnosti, na svoje će doći i oni koji vole putovati javnim prijevozom, a živcirala su ih duga čekanja i kontrole na graničnim prijelazima. Poželite li vlakom ili autobusom posjetiti neku turističku destinaciju u Sloveniji, pojesti slavnu bledsku kremšnitu ili pomursku gibanicu, prošetati se Ljubljanom, Celjem ili Mariborom, sad to možete bez zaustavljanja na Bregani, Banfiju ili Trnovcu. Tako i Slovenci mogu brzo i jeftino do Zagreba, Čakovca, Varaždina...

Ekonomska isplativost

Za autobusne prijevoznike to znači da su čekanja na graničnim prijelazima radi kontrole putnika, koja su znala trajati i po nekoliko sati, nestala, a isto je i u međunarodnom željezničkom prometu. Prema evidenciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, između Hrvatske i Slovenije uspostavljeno je trenutačno pet autobusnih linija, i to Zagreb – Metlika, Vrhovac – Radatovići, Dubrovnik – Ljubljana, Zagreb – Ljubljana i Umag – Izola.

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Reportaža s granice povodom ulaska u Schengen

Održale su se linije koje prijevoznicima osiguravaju ekonomsku isplativost. Poželite li, na primjer, iz Zagreba autobusom otputovati u Metliku u pokrajini Dolenjskoj, karta u jednom smjeru stajat će vas 43 kune, nešto manje od šest eura, pa se možete prošetati uz Kolpu, najčišću slovensku rijeku, a uz razgled vatrogasnog muzeja Bele Krajine, atrakcija je i avion Douglas DC-3, vojna verzija C-47, dvomotorni transportni zrakoplov iz Drugog svjetskog rata, koji je posljednji put korišten u Zračnoj luci Pleso kod Zagreba 80-ih godina.

Autobusna karta u jednom smjeru od Zagreba do Ljubljane stoji od 113 kuna (oko 15 eura) do 138 kuna (oko 18,4 eura), a vožnja traje dva i pol sata. Što se tiče željezničkog prijevoza između Hrvatske i Slovenije, tu je situacija već znatno bolja. Prema podacima Ministarstva prometa, svakodnevno voze EuroCity vlakovi na relaciji Zagreb – Beč, a vožnja traje sedam sati.

Vlak se zaustavlja na kolodvorima Dobova, Krško, Sevnica, Laško, Celje, Poljcane, Pragersko i Maribor. Voze i brzi vlakovi na relaciji Vinkovci – Villach, EuroCity vlakovi 212/213 na relaciji Zagreb – Frankfurt, brzi vlakovi na relaciji Zagreb – Zürich, brzi vlakovi 480/481 na relaciji Rijeka – München, koji se zaustavljaju na kolodvorima Sapjane, Ilirska Bistrica, Pivka, Postojna, Rakek, Logatec, Borovnica, Preserje, Notranje Gorice, Brezovica, Ljubljana Tivoli i Ljubljana, brzi vlakovi na relaciji Rijeka – Ljubljana te EuroNight vlakovi koji povezuju Zagreb i München, a zaustavljaju se na kolodvorima Dobova, Krško, Sevnica, Zidani Most, Ljubljana, Kranj, Lešće Bled i Jesenice.

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Bled i Bledsko jezero

Između dviju država voze i pogranični vlakovi na relacijama Đurmanec – Rogatec (Celje), Ormož – Čakovec, sa zaustavljanjima na kolodvorima Središće, Obrež, Frankovci i Ormož te linija Buzet – Divaca, sa zaustavljanjima na kolodvorima Hrpelje – Kozina i Divaca. Tijekom ljetne turističke sezone brzi vlakovi voze i do Budimpešte, a povezana je i Pula s Ljubljanom. Zahvaljujući Schengenu, mogao bi se povećati i broj gostiju u Međimurju. Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak kaže da će s lendavskim županom uskoro razgovarati o ponovnoj uspostavi linije s Lendavom koja ima slijepu prugu s izlazom samo prema Hrvatskoj.

I do Međimurja

– Sad kad više nema graničnih kontrola, trebala bi to biti održiva priča s obzirom na mnogobrojne goste londavskog hotela Lipa koji bi vlakom mogli doputovati k nama. Bila bi to krasna turistička ruta do našeg spomen-doma rudarstvu, a zašto ne i do Čakovca. Slovencima ta pruga ništa ne znači ako ne ide prema Hrvatskoj. Ima turistički potencijal – kaže Srpak.

Preko hrvatsko-slovenske i mađarske granice u ulasku i izlasku u 2021. prešlo je oko 3,2 milijuna teretnih vozila i autobusa, od čega se 1,1 milijuna odnosilo na hrvatske prijevoznike. S obzirom na čekanja na prijelazima, u HGK su izračunali da je svaki prelazak generirao trošak, odnosno izgubljenu dobit, od oko sto eura po prelasku za naše prijevoznike. Procjena je da će izravne koristi od ulaska u Schengen za više od 5000 međunarodnih cestovnih prijevoznika u Hrvatskoj biti više od 110 milijuna eura na godišnjoj razini, naveli su u HGK. 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 41

DU
Deleted user
10:35 02.01.2023.

Prekomurska gibanica, čuvaj se dolaze Hrvati bez čekanja na granici. Majke ti mile jel smo toliko tupav narod.

ZA
zagabria8
10:49 02.01.2023.

Dobre stvari, sada smo punopravni članovi zajednice kojo oduvijek pripadamo. Počeli smo kao AU kolonija, YU, rat za slobodu i samostalnost, EU i sada Eur i Schengen. Sada ćemo imati približno slične uvjete za dobar život (još ne iste) ali utjecaj i mogućnosti kao u EU, jest da nam ne leži ekonomija ali polako ćemo se prilagoditi ostatku društva. Dobro vrijeme

Avatar nekakav
nekakav
11:01 02.01.2023.

A i slovencima bude lakše do svojih vikendica na jadranu. To ste ispustili...