Nesreća u Kingstonu

Nesreću je skrivio pritisak da se let ne otkaže iako se znalo za nevrijeme

Foto: Reuters/Pixsell
Nesreću je skrivio pritisak da se let ne otkaže iako se znalo za nevrijeme
24.12.2009.
u 10:35
Slične nesreće čine trećinu svih, a češće se događaju čarterskim letovima ili za vrijeme blagdana, kada je i letačko osoblje manje sklono odustati od ne posve sigurnog slijetanja.
Pogledaj originalni članak

Nesreću Boeinga 737-800 American Airlinesa sa 148 putnika i šest članova posade, koji se u utorak kasno navečer raspao na tri dijela za vrijeme slijetanja na sletnu stazu u Kingstonu na Jamajci s linije iz Miamija, skrivili su snažan pljusak, skliska staza, vjetar u rep i - pritisak da se let ne otkaže. To su prvi nalazi istražitelja koji su uklonili odgovornost iskusne posade s popisa razloga zašto se zrakoplov otklizao daleko izvan poletno-sletne staze, javlja Wall Street Journal pozivajući se na izvore bliske istrazi.

Dvomotorni je Boeing putujući iz Miamija prema Kingstonu proletio kroz nekoliko olujnih sustava. Kad je slijetao odskočio je od piste te se otklizao preko završetka asfalta, prešao preko autoceste i trbuhom zaparao po tlu zastavivši se, slomljen na tri dijela, 3-4 metra od ruba morske obale. Srećom, nitko nije poginuo, a nekoliko je desetakakputnika odvezeno u bolnice, ali su svi izvan životne opasnosti.

Statistike zrakoplovnih nesreća od 1995. do 2008. godine kažu da je produženo rulanje najčešća vrsta nezgoda u civilnom zrakoplovstvu - na taj tip incidenata otpada čak trećina. Vrlo često to su čarterski letovi za turističke agencije ili letovi u blagdansko vrijeme, kada je pritisak da se let ne otkaže na posadu mnogo veći nego na linijskim letovima samih zračnih prijevoznika, tvrdi direktor Zaklade za sigurnost leta Bill Voss analizirajući ukupne podatke o zrakoplovnim nezgodama. Tome se pridodaje smanjena disciplina posada, manja sklonost da se odustane od slijetanja u nesigurnim uvjetima da bi se napravio još jedan krug i pokušalo sletjeti sigurnije.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.