AVION JE OTET?

'Netko je ručno isključio komunikacijske sustave'

Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
avion
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
nestali zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
zrakoplov
13.03.2014.
u 23:55
Prema tvrdnjama visokih dužnosnika, vlasti imaju "indikacije" da se avion srušio u ocean te kako je, nakon što je nestao s radara, letio još 4 ili 5 sati
Pogledaj originalni članak

Američke vlasti vjeruju da se nestali avion srušio u Indijski ocean, javlja ABC News. U potragu za njim šalju ratni brod USS Kidd koji bi na odredište trebao stići za 24 sata. Prema tvrdnjama visokih dužnosnika, vlasti imaju "indikacije" da se avion srušio u ocean te kako je, nakon što je nestao s radara, letio još četiri ili pet sati.

Dvojica američkih stručnjaka kazala su ABC Newsu da vjeruju kako su se dva komunikacijska sustava isključila odvojeno na letu 370 Malaysia Airlinesa. Jedan se sustav isključio u 1.07 sati, dok se drugi isključio u 1.21 sat. Američki stručnjak za zrakoplovstvo John Nance rekao je da bi to moglo upućivati na zaključak kako je netko namjerno isključio komunikacijske sustave.

Američki tim uvjeren je da je to bila ručna intervencija, što navodi na zaključak da se zrakoplov vjerojatno nije srušio u nesreći ili u nekom općem kvaru.

10.48 sati – Malezijski ministar prometa negirao je medijske izvještaje koji sugeriraju na to da je nestali Boeing nastavio letjeti nakon nestanka s radara! Kazao je i da je netočno kako je Boeingov sustav slao ikakve podatke nakon nestanka.

Američki istražitelji razmatraju mogućnost da je zrakoplov Boeing B777-200 kompanije Malaysia Airlinesa, koji je nestao prije šest dana sa 239 ljudi, otet.

Najnovije tvrdnje stručnjaka za terorizam sugeriraju da je netko u zrakoplovu namjerno isključio uređaj za radijsko-frekvencijsku identifikaciju, tzv. transponder, kako bi se izbjeglo njegovo praćenje na radaru. U izvješću koje je jučer objavio The Wall Street Journal navodi se da podaci s Boeingova sustava koji su automatski preuzeti i poslani na zemlju sugeriraju kako je zrakoplov letio još četiri sata nakon nestanka s radara.

Mogao letjeti do Pakistana

Stručnjaci za terorizam kazali su da istražitelji aktivno rade na otkrivanju teorije je li avion otet i preusmjeren na neku drugu destinaciju u namjeri da ga se koristi u druge svrhe. Boeing je u zraku proveo ukupno pet sati nakon odlaska iz Kuala Lumpura, što znači da je u tom vremenu mogao prevaliti udaljenost od 2200 nautičkih milja, odnosno mogao je dosegnuti Indijski ocean, granicu s Pakistanom ili čak Arapsko more.

Najnovije informacije s terena javljaju da tri plutajuća objekta koja su jučer zabilježili kineski sateliti nisu ostaci nestalog zrakoplova.

Kina optužuje Vijetnam i Maleziju

– Otišli smo ih pogledati i ustanovili smo da oni ne pripadaju nestalom Boeingu – kazao je šef malezijskog civilnog zrakoplovstva Azharuddin Abdul Rahman. Vijetnamski dužnosnici istaknuli su da su prostor u kojem su tražili nestalu letjelicu ''temeljito pročešljali'' te nisu pronašli ništa što bi potvrdilo da se zrakoplov srušio.

Obitelji nestalih putnika i dalje su ogorčene. Optužuju kompaniju Malaysia Airlines da ih je ''držala na ledu'' i slabo informirala o detaljima nestanka i potrage. Jučer je izbio incident na konferenciji za novinare koju je sazvala kompanija. Naime, neki od ljutitih članova obitelji nestalnih putnika gađali su predstavnike kompanije plastičnim bocama.

Kako dani odmiču, rase i napetost između Vijetnama, Kine i Malezije. Kina je više puta optužila vijetnamske vlasti da potragu ne obavljaju detaljno, a kritika nisu lišili ni Malezijce. I od njih su tražili da intenziviraju potragu i prošire je na veće područje.

>>Kineski sateliti snimili plutajuće objekte u moru. Je li to nestali zrakoplov?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

DU
Deleted user
11:16 13.03.2014.

"Najnovije tvrdnje stručnjaka za terorizam sugeriraju da je netko u zrakoplovu namjerno isključio uređaj za radijsko-frekvencijsku identifikaciju, tzv. transporder, kako bi se izbjeglo njegovo praćenje na radaru." stvarno "veliki" stručnjaci... po njima dovoljno je isključiti transponder - i radar ne vidi avion? a glupi ameri se desetljećima muče napraviti avion nevidljiv za radare... a glupi englezi su u wwll radarima pratili njemačke avione bez transpondera - nisu ni znali da to ne mogu raditi...

DU
Deleted user
08:31 14.03.2014.

Milsim da mnogima nije jasna razlika izmedju civilnih radara koje koriste kontrole letenja i vojnog. Civilni radar je tzv. pasivni radar sto znaci da on ne salje signale koji se onda odbijaju i vracaju natrag na radar te daju sliku okoline/predmeta/aviona/brodova,... Avioni su na civilnom radaru vidljivi samo dok je ukljucen transponder, tj. dok civilni radar dobiva informacije od njega. Onoga casa kada je on iskljucen, avion vise nije vidljiv za civilni radar. Ali za vojni da, pa kako je taj dio svijeta izvandredno pokriven radarima te kako su u tom podrucju aktivni i Rusi i Ameri i Kinezi sa svojim radarskim avionima (npr. americki AWACS) malo je vjerojatno da oni ne znaju gdje je avion i kamo je letio. Zasto sute, druga je stvar, jer ocito da nekome (jos) nije u interesu naci avion!

Avatar StudentZG
StudentZG
21:10 13.03.2014.

I to je početak, "stručnjaci" su uspjeli eliminirati Atlantski i Tihi ocean te lukavo zaključili da je pao u Indijski ocean...