Projekt gradnje zagorskog aerodroma vuče se već gotovo deset godina, a pista u Gubaševom kraj Zaboka još je samo travnata površina. Društvo Krapinsko-zagorski aerodrom d.o.o. registrirano je još 2003. godine, a projekt je pokrenut jer naša županija jedina još uvijek nema zračnu luku. No iako sporo, stvari se ipak kreću. Kako je Gradsko vijeće Zaboka obavijestila direktorica Krapinsko-zagorskog aerodroma Sandra Mičin, koja je na toj funkciji profesionalno od kraja 2010. godine, najviše pomaka dogodilo se u 2011. godini. Sanirano je zemljište koje je dugo stajalo neobrađeno, pristupna cesta, uključeni su razni sponzori, komunalno poduzeće poduzeće Plavinka koje je bez naknade obavilo radove, te je u rujnu uz privremenu dozvolu održano prvo slijetanje i polijetanje nakon što je dobivena privremena dozvola koja je trajala mjesec dana.
Prvo slijetanje
Prvi putnik u avionu tipa Cessna na prvoj zračnoj liniji Lučko – Gubaševo bio je tadašnji župan, a sadašnji ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
– To je napravilo veliki bum, javili su se razni investitori i ulagači zainteresirani za dio zemljišta ili hangara gdje bi oni smjestili svoje jedrilice, avione i slično. Paralelno smo radili na dokumentaciji, mora se ispuniti mnogo rigoroznih zakonskih propisa koji ne podliježu samo ministarstvu nego i Agenciji za civilno zrakoplovstvo – kaže Sandra Mičin, dodajući da se s 450 tisuća kuna doznačenih od Krapinsko-zagorske županije i Grada Zaboka mnogo napravilo. Sada je dokumentacija za registraciju aerodroma predana Agenciji i unutar kojih mjesec i pol u kontrolu piste doći će djelatnici agencije. Slijedi dobivanje građevinske dozvole i izrada hangara. Dugotrajan proces komentira i gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek, predsjednik Skupštine Krapinsko-zagorskog aerodroma.
– Činjenica jest da je prošlo mnogo vremena, no ipak su ostvareni rezultati, bitno je da su Županija i Grad Zabok u vlasništvu 20 hektara zemljišta koje je plaćeno iz proračuna Ministarstva prometa i veza, koje isključivo naše vlasništvo, nema ni hipoteke, ni prava vlasništva RH. Osim Plesa, Splita, Dubrovnika, Brača, Krka, Osijeka, dakle velikih aerodroma, ostali sportski aerodromi nemaju riješene imovinsko-pravne odnose, a s obzirom na promjenu propisa i rigorozniji pristup vezan uz EU svi oni se nalaze u problemima – ističe Hanžek.
Promidžba Zagorja
Zamisao je da taj aerodrom preuzme i funkciju turističke promidžbe Zagorja i da se pronađe strateški partner za javno-privatno vlasništvo, koji će uložiti u asfaltno-betonske piste i ostale nužne objekte.
– Na redu je održavanje skupštine društva, koja bi trebala ustanoviti da je sjedište aerodroma u Zaboku, da se više ne zove Krapinsko-zagorski aerodrom nego Zagorski. Nije u pitanju animozitet nego praktična strana vezana za snalaženje ljudi i najvažnija stvar je promjena odnosa u vlasničkoj strukturi. Zemljište nije u temeljnom kapitalu, a naš prijedlog je da se sadašnja vrijednost zemljišta od nešto više od tri milijuna kuna dijeli na pola između nas i Županije i da na taj način grad Zabok prijeđe 25 posto, te u slučaju ukidanja županija, a postoji partnerski odnos s privatnim partnerom, imamo poslovno učešće koje garantira zaštitu interesa Grada Zaboka – razmišlja Hanžek.
Sve je to samo tresla se brda rodio se miš. Isto kao i pista za formulu!