Ministar Jovanović:

'Netko će snositi odgovornost za 12 dvojbenih pitanja'

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
'Netko će snositi odgovornost za 12 dvojbenih pitanja'
28.05.2012.
u 17:59
Ministar Jovanović bio je jasan - ljuti ga, poručio je, nekritičnost autora spornog testa te je naglasio da kao ministar neće dozvoliti pogreške
Pogledaj originalni članak

Stručna skupina koju je uspostavio Željko Jovanović, ministar obrazovanja, znanosti i sporta, nakon što su se srednjoškolci pobunili protiv pitanja koja su ih dočekala na “ispitu zrelosti” iz hrvatskog jezika – odgonetnula je misterij Juditinog prstena. Prema njima mogao je biti i crven i plav!

Dvojbe bez kraja

Dvojbe su pronašli u ukupno dvanaest pitanja na koja su se požalili srednjoškolci. Tako je na višoj razini dvojbeno njih sedam (7., 16., 23., 35., 39, 51., i 59. op.a) dok ih je na osnovnoj razini dočekalo pet spornih pitanja (2., 15., 16., 18., i 22. pitanje). Ministar Jovanović bio je jasan – ljuti ga, poručio je, nekritičnost autora spornog testa te je naglasio da kao ministar neće dozvoliti pogreške.

– Tražit ćemo detaljan izvještaj Centra i za sve pogreške netko će morati snositi odgovornost – rekao je ministar.

Radna skupina koju je predvodio Marko Alerić, docent Filozofskog fakulteta u Zagrebu, zaključila je da je propusta bilo na svim razinama – od opće upute kako rješavati test do konkretnih zadataka.

>>Riješite sami test hrvatskog jezika koji je maturante digao na noge

Utvrdili su da je test osnovne razine podjednako težak, ako ne i teži od testa više razine – primjerice, predložak Gospode Glembajevih u testu više razine kraći je, jednostavniji i razumljiviji od predloška iz testa osnovne razine.

Profesorska ekipa smatra i da su učenici imali nedovoljno vremena za rješavanje zadataka i prepisivanje odgovora u posebnu knjižicu.

– Predložak “Patnje mladog Werthera” težak je i iznimne filozofske složenosti te je u potpunosti neprimjeren za osnovnu razinu. Neki predlošci u kojima su učenici trebali pokazati razumijevanje pisani su na čakavskom narječju i u njima je velik broj riječi koji učenici ne razumiju. Trebalo je uz njih dodati rječnik manje poznatih riječi – poručio je Dario Budimir, ravnatelj Klasične gimnazije u Zagrebu i jedan od članova radne skupine.

Slažu se također da je gotovo polovina zadataka primjerenija provjeri psihologije jer se od učenika na temelju predloška zahtjeva suptilno razumijevanje psiholoških karakterizacija likova, čime se previše zalazi u područje psihologije i težište se stavlja na samo jedan aspekt u analizi cijelog književnog dijela. Profesori su svojim kolegama koji su sastavljali pitanja zamjerili i što je pjesma “Oproštaj” Tina Ujevića, koja je pisana arhaičnim čakavskim narječjem, stavljena kao prvo pitanje, čime se prestrašilo učenike.

– Od Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja tražit ćemo da prihvate ocjenu radne skupine i da nitko od maturanata ne bude oštećen jer je test koncepcijski loš – poručio je ministar Jovanović i najavio da će po završetku mature otvoriti stručnu raspravu kojom će pokušati utvrditi kako najbolje provoditi nastavne sadržaje.

Radna je skupina Nacionalnom centru predložila da utvrdi jasnu razliku između osnovne i više razine zadataka, da uskladi broj pitanja iz područja jezika i književnosti, da se zadacima provjerava funkcionalno znanje hrvatskog standardnog jezika te da skupinu za izradu zadataka čini deset stručnjaka – pet sveučilišnih nastavnika i pet praktičara.

Stručnjaci jednoglasno poručuju – smisao državne mature ovim “skandalom” nije doveden u pitanje već se ovakve situacije moraju iskoristiti kako bi se usavršilo provođenje državne mature kao i sadržaji ispitnih pitanja.

Dodatni bodovi?!

– Na ozbiljnijim promjenama nikako da se poradi. Važno je precizno znati što je cilj nastave hrvatskoga jezika i književnosti i kako taj cilj valja ostvariti. Bez jasnog formuliranja tih sastavnica ne možemo ozbiljno raspravljati o pitanjima – poručio je Mateo Žagar, pročelnik Odsjeka za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu.

Naglasio je kako najveći problem nisu testovi nego školski programi. Ako je suditi prema prijašnjim iskustvima i novim najavama Nacionalnog centra za vrednovanje obrazovanja, sporna pitanja učenicima bi trebala donijeti po dodatni bod.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 118

LJ
ljeposava
18:11 28.05.2012.

ovim čemo preuzeti kontrolu nad ispitnim pitanjima, time čemo biti u mogučnosti pomoći svojima, bravo ministre jovanoviću, odakle im ideja zapakirati pitanja i dostaviti na ispit, promjenit češ ti to, pa će pitanja prvo kod tebe i u sdp na proveru, onda će naši lakše a ne ko do sada.... prije je bilo bolje, a i opet iđe

OB
-obrisani-
18:15 28.05.2012.

Na državnoj maturi bilo je čak 12 dvojbenih pitanja ______________________________________ U momentalnoj Vladi je 12 dvojbenih ministara pa nikom ništa. btw: \"Stručna skupina koju je oformio Željko Jovanović, odgonetnula je misterij Juditinog prstena. Po njima mogao je biti i crven i plav! Za stručnu skupinu koju je oformio ovaj lik rubin može biti i crven i plav, dok za normalne prosječno obrazovane osobe rubin je uvijek crven!

OB
-obrisani-
19:27 28.05.2012.

E, moj Jovanoviću! Smatraš nedopustivim jezične pogrješke u testu, a onda izgovaraš \"miNIStar\".