Kada krene proces sastavljanja, Nevera će kao najbrži električni automobili na svijetu za pet tjedana biti u svom prepoznatljivom obliku. Još će otprilike dva tjedna trajati kontrola kvalitete, odnosno statično i dinamično testiranje, nakon čega će radnici Rimac Grupe cijeli dan zamatati automobil u prozirnu foliju kako bi mogao na probnu vožnju, iliti cestu. Cijeli proces koji se odvija u pogonima na zagrebačkom Jankomiru, od ožičenja automobila, tapeciranja, sastavljanja komponenti do testiranja demonstriran je prvi put domaćim novinarima, a ono što upada u oči, još s galerije s koje puca široki pogled na proizvodnju, je nevjerojatan red, čistoća i organizacija prostora u kojem nastaje prvi ikada u Hrvatskoj sklopljen automobil, a čija je cijena prava sitnica – dva milijuna eura. I to bez posebnih želja...
Nevera će biti proizvedena u 150 komada. Za sada je jedna isporučena. Još nekoliko njih, od 50 naručenih, spremno čeka posljednje provjere prije nego što će biti isporučene kupcima. Sa seljenjem u kerestinečki kampus slijedi, najavljuje Marko Brkljačić, voditelj ureda izvršnog direktora Rimac Groupe, veća industrijalizacija i automatizacija proizvodnje. Određeni će dijelovi proizvodnje ostati u Jankomiru dok se ne završe započeti projekti.
Nema smisla, objašnjavaju Brkljačić i Marta Longin, voditeljica komunikacija Rimac Groupe, premještati projekte koji nisu završeni. Također, prostor će biti namijenjen postprodaji s velikim financijskim potencijalom. Brkljačić navodi da Bugatti, čija je proizvodnja u Molsheimu u Francuskoj, gdje i ostaje, ima dva do tri puta veći prostor za postprodaju od proizvodnog.
A za akviziciju Bugattija, brenda starog 113 godina, koja je bila provedena u srpnju 2021., u Rimcu kažu da se pokazala "pobjedničkom" za sve četiri strane - za Rimac i Bugatti, ali i za VW te Porsche. "Želimo napraviti vodeću svjetsku kompaniju hiperautomobila koja objedinjuje oba brenda", rekla je Marta Longin. Doduše, dodala je da za svaki brend imaju posebnu strategiju. Koncept Rimca s Neverom je od početaka električni, dok će Bugatti imati prijelaznu fazu.
Rad na novom modelu
O jačini Bugatti brenda dovoljno govori činjenica da je rasprodan do 2026. U prošloj je godini isporučeno 80 Chirona, od ukupno 500. "Već otprilike dvije godine intenzivno radimo na novom modelu. Prošle smo godine predstavili prvi model unutar nove grupe te je to posljednji model s W16 motorom. Riječ je o Mistralu koji je rasprodan prije nego što je predstavljen javnosti. Naš je zadatak Bugatti brend dovesti na sljedeću razinu. S nama počinje Hybrid Generation 1 faza", ističe Longin.
S kupnjom Bugattija, doduše, došlo je i do reorganizacije. Danas, odnosno od kraja 2021. ona posluje kao holding te je podijeljena na Bugatti Rimac i Rimac Technology, koji čine Rimac Groupu. Grupa pak ima 55% udjela u Bugatti Rimcu, a najveći je pojedinačni dioničar s 23%, Mate Rimac koji je CEO sve tri kompanije. Obilazak proizvodnje bila je prilika i za osvrt na početke poslovanja. Dobro je poznato da je Mate Rimac svoj san o najbržem električnom automobilu na svijetu počeo iz garaže u Svetoj Nedjelji. Iako je tvrtka u sudski registar upisana 2009., svojim početkom smatraju 2011. kada su zaposleni prvi ljudi.
Danas, trinaest godina kasnije, kompanija zapošljava više od 2000 ljudi, a prema evaluaciji iz svibnja prošle godine vrijedna je 2,2 milijarde eura. Primjera radi, prije šest godina, 2017., njezina je procijenjena vrijednost iznosila 156 milijuna eura. Do danas je, kroz tri runde financiranja, prikupila 820 milijuna eura kapitala. Najveća runda, u iznosu od 550 milijuna eura, došla je prošle godine od SoftBanke i Goldman Sachsa. Ponuda za dokapitalizacijom je, rekao je Brkljačić, bila mnogo veća, no njihova je strateška odluka bila uzeti "samo" 550 milijuna. Poslovne rezultate kompanije u 2022., iz Rimac Groupe još ne otkrivaju. Kažu da su financijski izvještaji još preliminarni i podložni izmjenama pa s njima ne žele izlaziti.
Rast rezultat akvizicija
Na razini Bugatti Rimac kompanije nastavljen je trend uspješne prodaje automobila te se očekuje konsolidirani prihod od oko 300 milijuna eura. U konačnici, dodaju, cilj je profitabilnost svih kompanija unutar Rimac Groupe. Naravno, s Neverom to traje godinama jer je razvoj i proizvodnja automobila koji je osvojio sedam rekorda, jako skupa. Kako bi pokrili taj trošak, kompanija razvija komponente (baterijske sustave, električne pogonske sklopove, elektroničke sustave, komponente korisničkog sučelja) za brojne klijente iz automobilske industrije.
Sve to rade kroz kompaniju Rimac Technology, koja zapošljava najviše ljudi, njih 1300-2000 ukupno (Bugatti čini tim od 150 zaposlenih u Francuskoj). "Razvoj i proizvodnja komponenti razvila se zbog potrebe za financiranjem razvoja našeg hiperautomobila", rekao je Brkljačić. Ova je kompanije prošle godine ostvarila značajan rast prihoda od prodaje u odnosu na 2021. Rast, za koji još ne otkrivaju koliki će točno biti, rezultat je akvizicije novih razvojnih projekata za klijente u automobilskoj industriji. Svaki je od tih projekata, ističu, dugoročan i prihode donosi tek nakon nekoliko godina.
Bravo Mate!