Susret s novinarima nije htio započeti dok u golemi šator na rivi Giglija nije ušla njegova supruga Sandra, s kojom je u braku 24 godine i imaju troje djece Nicolu i Jonathana (17) i Juliju (10). Heroj Giglija Nick Sloane (52), šef ekipe koja je uspravila Concordiju, pokazao je i svoje nježno lice. I to ne jednom. Ljubio je ženu.
– Kažite nam, a ne morate lagati jer vam je tu i supruga, koliko ste puta i kako dugo bili doma, u Cape Townu, u prošlih godinu dana?
Sloane je pogledao ženu i iskreno odgovorio:
– Dva tjedna za Božić kako bih sa svojima podijelio radost i darove te dva tjedna u srpnju. Onda je ponovno pogledao suprugu i dodao:
– Nije dobro da tako javno govorim o svojim izbivanjima iz kuće uz tako zgodnu ženu...
Ali, to je njegov posao, njegovi su toga svjesni, razumiju.
– Kada zazvoni telefon krećem, uostalom to ne radim besplatno... – kazao je Nick uz osmijeh.
Imigranti iz Belfasta
Poslije susreta s novinarima nazdravio je s mještanima završetak akcije uspravljanja broda Costa Concordia koja je bio iznimno složena. Napravljeni su mnogi proračuni na području fizike, elektronike, matematike, obavljeni su eksperimenti, simuliranja, a onda se u zbilji učinilo sve ono što se izračunalo. Najljepši je osjećaj kada se obistine proračuni.
Jeste li bili sretni?
– Kada se brod uspravio na postolje koje je sagrađeno u podmorju, svi smo odahnuli – prepričao je Sloane trenutke u četiri sata ujutro 17. rujna, a oči su mu se odmah zasuzile, što je prikrio doskočicom.
Spašavati brodove počeo je 1983. godine u Južnoafričkoj Republici. Njegovi roditelji, otac poduzetnik, protestant, a majka radiologinja, katolkinja, oboje iz Belfasta u Sjevernoj Irskoj, morali su emigrirati 1961. zbog sukoba koji su tih godina vladali u tome gradu u kojem je sagrađen Titanic (to da su moji roditelji iz grada u kojem je sagrađen Titanic, nisam rekao stanovnicima Giglija, rekao je uz osmijeh Nick). Nešto poslije odlaska u Južnu Afriku rođen je Nick. Završio je koledž u Južnoafričkoj Republici, a studij u New Yorku. Početkom osamdesetih počeo je raditi u tvrtki Safmarine, a onda je 1983. dobio zaposlenje \"poslije jedne nesreće\". Objasnio nam je da je te godine izbio požar na španjolskom tankeru ispred Cape Towna koji se doslovno prepolovio. Krma s otprilike 100.000 tona nafte odmah je potonula, a prednji dio broda u kojem je bilo 60.000 tona ostao je plutati.
Poziv na Novi Zeland
– Tada nismo imali iskustva s takvim nesrećama. Predložio sam da eksplozivom potopimo i taj dio broda te tako smanjimo curenje nafte. Eksploziju je vjerojatno čula polovica Afrike, a ja sam dobio posao – kazao je Nick o svojim prvim iskustvima.
Kako je došao na Giglio?
– Bio sam u Novom Zelandu na završetku jednog posla kada sam dobio telefonski poziv iz Italije i evo me... – kaže Nick.
Nama laicima, sada kada je sve prošlo bez problema, sve to izgleda jednostavno, ali uspravljen je brodu koji je dugačak kao tri nogometna stadiona. Dvije trećine Concordije sada je pod vodom, a trećina iznad površine. Tako će prezimiti, a onda je čeka tegljenje.