Vinkovčanin Krunoslav Luburić u subotu je morao prinudno prizemljiti svoj ultralaki zrakoplov u kukuruzno polje nakon što je na 300 metara iznad Vinkovaca ostao bez goriva, što je izveo posve hladnokrvno.
Neispravan pokazivač
Ne misli da je napravio posebno hrabro djelo.
– Po pokazivaču je trebalo biti goriva, a nije ga bilo i vjerojatno je riječ o neispravnom uređaju. Imam 80 sati leta i nije mi bio problem sletjeti jer na obuci smo puno puta simulirali upravo takve situacije koje uvijek prođu bez ozbiljnijih posljedica. U tim trenucima nema straha jer znam što se može dogoditi i znam što mi je činiti. Koristio sam struju zraka za sigurno slijetanje i ni u jednom trenutku nismo bili u opasnosti – kaže Krunoslav Luburić, kojemu je rat prekinuo školovanje za vojnog pilota.
– Da smo bili na većoj visini gdje su zračne struje jače, sigurno bih uspio dovesti letjelicu do zračne luke Aerokluba “Vrabac”, gdje nam je baza i koja je kilometar i pol udaljena od mjesta gdje sam prizemljio – kaže Luburić.
Iskusni pilot i upravitelj zračne luke Milan Mravinac kaže da je ipak pilot kriv što je u zraku ostao bez goriva jer za necertificirane zrakoplove, a takvi su ultralaki, pilot se mora brinuti o svemu i leti na vlastitu odgovornost za razliku od, primjerice, cessne gdje proizvođač vodi brigu o ispravnosti, dijelovima i servisiranju.
Krivnja i na pilotu
– Obučavao sam Krunoslava, ali mislim da je njegova krivnja što je morao, kako mi kažemo, “izvanaerodromski sletiti”, jer nema se on što oslanjati na takvom zrakoplovu u instrumente. Prije polaska trebao je staviti mjernik u spremište goriva i znao bi za koliko sati leta ima goriva. Ja uvijek tako radim iako imam cessnu. Desetak metara od kukuruza gdje je sletio je lenija širine 15 metara i tu je mogao sletjeti i uzletjeti - kaže Mravinac, dodajući kako je u 18 godina aerokluba ovo drugi takav slučaj i oba su prošla sretno pa je “Vrabac” među najsigurnijim hrvatskim aeroklubovima.