Sporan je niz od četiri glazbena tona na koja Bavarac polaže svoja prava

Nijemac će tužiti McDonald's

Foto: AFP
Nijemac će tužiti McDonald's
10.12.2009.
u 18:54
Nakon što je dva dana i dvije noći s drugim glazbenim kolegama pripremao glazbenu podlogu za kampanju te predao gotovi proizvod, nalogodavci su mu isplatili 1500 eura nakon čega se više nisu javili.
Pogledaj originalni članak

Njemački skladatelj iz Münchena tužit će McDonald's zbog glazbene podloge koju koristi u reklamnoj kampanji "Ich liebe es".

Glazbenik je pokrenuo sudski postupak jer je, po njegovim tvrdnjama, reklamna agencija Heye&Partner po McDonald'sovu nalogu unajmila skladatelja da sklada glazbenu podlogu za reklamnu kampanju. Prema izjavama navodno oštećenog Nijemca i njegova odvjetnika to se dogodilo 2003. godine.

Nakon što je dva dana i dvije noći s drugim glazbenim kolegama pripremao glazbenu podlogu za kampanju te predao gotovi proizvod, nalogodavci su mu isplatili 1500 eura nakon čega se više nisu javili.

Do tog trenutka ništa nije bilo sporno, no Stephan O. tvrdi kako je CD s njegovom skladbom završio u tonskom studiju Franca T. koji je, prodavši glazbu McDonald'su, zaradio "veliki novac".

Iako se cijeli slučaj dogodio prije nekoliko godina, tek je sada pokrenut postupak protiv američkoga prehrambenog diva koji se ne želi izjasniti o slučaju jer je postupak u tijeku.

Gregor Schneider, odvjetnik oštećenoga bavarskog glazbenika, izjavio je kako ne traži novčanu naknadu te da će svoj rad naplatiti postotkom odštete koju će po njegovu mišljenju McDonald's morati isplatiti njegovu štićeniku, a smatra da ima pravo na odštetu u visini od nekoliko stotina tisuća eura jer se glazbeni jingl koristio i u međunarodnoj kampanji, no prije nego što se zakaže prvo ročište, nedvojbeno se mora utvrditi tko je uistinu autor sporne melodije.

Teška odluka za sud

Odluka koju će sud donijeti može postati presedan za slične slučajeve jer se sporna melodija sastoji od četiri tona.

Stručnjaci se ne slažu u procjeni slučaja jer jedan dio smatra da nije moguće utvrditi autorska prava samo četiri note dok drugi tvrde da je upravo jednostavnost ono što glazbene podloge reklamnih kampanja čini toliko prepoznatljivima.

Odluka suda očekuje se početkom sljedeće godine.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.