Varaždinac Boris Kos, vlasnik obrta za špediciju i prijevoz Kos transporti te predsjednik varaždinskog Udruženja hrvatskih obrtnika, okitio se statuom i priznanjem Zlatne ruke Hrvatske obrtničke komore za osobite rezultate u poslovanju, razvoju i zapošljavanju u obrtu, zaštiti okoliša te izniman doprinos na unapređenju cehovskog rada i komorskog sustava. Ovaj poznati varaždinski autoprijevoznik nije lako došao do priznanja. Dug je put bio od male do ugledne tvrtke sa 180 zaposlenih.
– Nikad se nisam ustezao ni od kakva posla, a ni kao šegrt nisam mirovao. Prijevozničkim poslom bavim se od 1976. godine. Počeo sam s taksijem, pa preko "kipera" i hladnjače do međunarodnog prijevoza koji imamo danas. Vozni park nam raste, svake godina nabavimo dva do tri kamiona, kojih je danas pedesetak – kaže B. Kos. Kamioni su suvremeno opremljeni, čisti i održavani, što, kaže Kos, mora zahvaliti svojim radnicima. Kao i svim obrtnicima, i autoprijevoznicima je najveći problem naplata usluga.
– Svaka čast korisnicima koji nam uredno plaćaju, no ono što se ne naplati u nekom roku od 60 ili 90 dana postaje noćna mora. Naplate moramo rješavati na sudovima, a u tri godine, koliko zna potrajati spor, tvrtka koja nam je dužna ili se ugasi, promijeni naziv i slično i zna se dogoditi da se nikad ne naplatimo – kaže Kos.
I dok su se prijevoznici izborili za rabat na autocestama prilikom plaćanja cestarine, još se uvijek bore s plaćanjem parkirališta. Većina ih je nelegalna, kaže Kos, jer nemaju licenciju za obavljanje usluga teretnog kolodvora, no parkiranje uredno naplaćuju. Prije pet godina Kosova je tvrtka dobila i koncesiju za ovlaštenog prodavača Renaulta i Dacie, a posao bi, nakon Varaždina i Koprivnice, uskoro trebali proširiti i na Čakovec. Ponosan je, ističe, što je sve stekao poštenim radom.