Kolumna

Niže su trošarine prvi korak, ne smiju biti i posljednji

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Jutro na sajamu automobila na Jakuševcu
10.12.2020.
u 08:09
Nekoliko tisuća kuna jeftiniji novi auti privući će one koji su kupovali godinu-dvije stara vozila. Što je s kupcima starijih?
Pogledaj originalni članak

Automobili proizvedeni od 2018. pojeftinit će od 1. siječnja. Kod nekih će to pojeftinjenje biti simbolično, nekoliko stotina kuna, a kod drugih će se itekako osjetiti. Osim ako u novčaniku nemate baš toliko novca da bi se nekoliko tisuća kuna provuklo nezamijećeno...

Ima, naravno, i modela za koje će od Nove godine trebati dati koju kunu više, ali bolje se, očito, u ovom trenutku nije moglo. Ili htjelo. Izmjene trošarinskog sustava bile su očekivane. Štoviše, znalo se i kada do njih mora doći jer nam je Europa nametnula 1. siječnja 2021. kao datum pune primjene homologacije prema novom WLTP protokolu, prema kojem su vrijednosti ispusta ugljičnog dioksida veće nego prema starom NEDC mjerenju koji se dosad primjenjivao.

Ukratko, da obračun trošarina ostane kao dosad, od 1. siječnja novi(ji) bi automobili u Hrvatskoj bili još skuplji, a ionako su preskupi jer su nam državna davanja na nove automobile među najvećima u Europskoj uniji. Automobilska industrija već dulje vrijeme i službenim i neslužbenim kanalima bombardira Ministarstvo financija prijedlozima koji bi im olakšali poslovanje te otvorili put većoj prodaji novih automobila, nauštrb starijima iz unosa koji su nam preplavili ceste. U maniri dobrih pregovarača, tražili su puno više, da bi dobili neku zlatnu sredinu. Autoindustrija bi rekla, malo manje od zlatne sredine, ali i ovo je pomak nabolje u odnosu na postojeći sustav obračuna trošarina, a pogotovo u odnosu na cijene koje bismo imali bez intervencije u trošarine.

Hoće li nove trošarine riješiti problem isluženih automobila iz bogatijih europskih država na našim cestama, koji su ujedno krivac za slabiji priljev novca od PDV-a u državnu blagajnu? Neće. Nove su trošarine prvi korak i rasteretit će kupce novih automobila, ali da bi nam se stanje ukupnog voznog parka znatnije popravilo potrebne su sveobuhvatnije mjere.

Jer, nije da građani ne žele kupovati nove automobile i nije da će im 3-4 tisuće kuna prevagnuti u odluci između novog i starog auta. Niže trošarine novim će autima privući kupce godinu, dvije starih vozila. Oni koji kupuju desetogodišnja vozila ne rade to iz hira, nego zato što nemaju za nove aute. Tu država treba uskočiti (još) strožim kontrolama tehničke ispravnosti, jer od godišta automobila još je bitnije kako je on održavan. 

 

>> Pogledajte i ovaj video - Dario Juričan: "Meni je takav gušt kad ulovim Bandića u laži!"

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar NasaPosla
NasaPosla
06:48 11.12.2020.

Opet ne potičemo rad svojih građana naše države (osim rijetkih). Odličan potez za poticanje gospodarstva razvijenih država! Do kad možemo živjeti (država) ponajviše od potrošnje?