Jesu li štrajkovi sada zabranjeni? - pita se njemački list "Handelsblatt", nakon što je Bundestag velikom većinom - 448 glasova za i 126 protiv - usvojio zakon kojim se uvodi tzv. jedinstvo plaće.
Na ljeto, kad zakon stupi na snagu, pravo na štrajk manjih sindikata bit će ograničeno ako postoji ugovor velikog sindikata u pojedinoj djelatnosti. Dakle, mali sindikati moći će pregovarati o plaćama i sklapati vlastite sporazume o plaći, ali ako dođe do spora, primijenit će se sporazum velikog sindikata.
Zakon je donesen u trenutku kad je sindikat vlakovođa GDL okončao svoj deveti štrajk zaredom, kako bi počeli pregovori s Deutsche Bahnom. Štrajk vlakovođa, kao i štrajkovi pilota, otežali su u posljednje vrijeme život u Njemačkoj, "Dosta već jednom", pisale su novine, sjećajući se vremena kad su vlakovođe bili javni službenici bez prava na štrajk. Sindikati najavljuju da će zakon osporiti pred Ustavnim sudom, vjerujući da propis koji ograničava pravo na štrajk ne može proći ustavni test.
Vladajuća koalicija, u kojoj su i konzervativci i socijaldemokrati, tvrdi da pravo na štrajk neće biti ograničeno. - Zakon će spriječiti male sindikate da "štrajkaju samo za sebe, a ne za veće dobro" - rekla je SPD-ova ministrica rada Andrea Nahles u Bundestagu. Tako se po svemu sudeći neće ostvariti najava Jakoba Augsteina, uvodničara tjednika Spiegel, kako bi 2015. mogla biti godina s najviše štrajkova u deset godina.
Ekonomisti su izračunali već i da će se zbog štrajkova izgubiti 430 tisuća radnih dana, a poslodavci se plašili da će Njemačka postati "štrajkaška republika". Nezadovoljstvo raste jer su zarade u nižim platnim razredima u posljednjih deset godina pale.
>>Dani kaosa u njemačkom prometu: Nakon pilota štrajkaju i strojovođe
cionisti ne zele da im radnici imaju prava koje trebaju imati, oni zele da im robovi vise rade za manje para