Sve manje Nijemaca na našoj obali

'Shvatili su to kao priliku da se i dalje grabi. Sad su turisti šokirani poskupljenjima, pitaju me što je to kod nas'

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Split: Subotnja gužva u trajektnoj luci Split
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Split: Subotnja gužva u trajektnoj luci Split
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Split: Subotnja gužva u trajektnoj luci Split
08.08.2024.
u 11:39
Od početka godine do kraja srpnja njemačkih je gostiju u Hrvatskoj bilo oko 1,62 milijuna, a lani 1,74 milijuna. Minus njemačkih turista pokrili su Poljaci, Britanci i Slovenci
Pogledaj originalni članak

Stotinjak tisuća turista manje, u masi od ukupno 4,67 gostiju za prvih sedam mjeseci, na prvi se pogled ne čini puno, ali domaćini duž obale uvelike govore o oseki Nijemaca. Od početka godine do kraja srpnja naših najbrojnijih stranih gostiju bilo je oko 1,62 milijuna, a lani 1,74 milijuna. Minus njemačkih turista pokrili su Poljaci, Britanci i Slovenci, koji su rasli po stopi od deset, osam i četiri posto prema prošloj godini, ali neugodan osjećaj kod jadranskih domaćina ostaje. Zašto nema više Nijemaca? Zbog čega je rast zaustavljen?

Minus od sedam posto

Brojka njemačkih gostiju na odmoru u našoj je zemlji, naime, s tri milijuna u 2019. skočila na 3,4 milijuna u 2022., lani se zaustavila na 3,3 milijuna, a prvih sedam mjeseci ove godine donijelo je minus od sedam posto. Nešto je njemačkih gostiju 'ukralo' Europsko nogometno prvenstvo, i to ne samo ljubitelja nogometa nego i onih koji su po prirodi posla, vatrogasci, policajci, medicinsko osoblje..., bili vezani za taj veliki događaj i prekrižili srpanj za putovanja. Njemačko se tržište i nešto kasnije probudilo, jer su školski praznici koji pokreću obitelji na putovanju, u njemačkim pokrajinama mahom počinjali tek sredinom srpnja ili i kasnije. Činjenica je i da njemačkom gospodarstvu ne cvjetaju ruže, ali i da je mnogima apsolutno antipatičan skok cijena u hrvatskom turizmu. Neki će reći, i neopravdan. Znači li sve to da će Jadran i cijelu 2024. okončati s minusom njemačkih gostiju? Što slijedi u nadolazećim mjesecima? I, jesu li veliki svjetski putnici samo Hrvatsku zakinuli slabijom posjetom?

– Njemačka se nalazi u situaciji gospodarske stagnacije. Nakon pada BDP-a u zadnjem kvartalu 2023., u prva dva kvartala 2024. zabilježen je minimalan rast od 0,3 do 0,4% BDP-a. Ipak, Nijemci ne osjećaju krizu u većoj mjeri. Plaće su stabilne i nezaposlenost nije znatnije rasla, ali budžete pojedinih kućanstava nagriza rast cijena živežnih namirnica i rast kamata na stambene kredite. I, da, pretpostavlja se da je i Europsko nogometno prvenstvo spriječilo brojne njemačke građane da putuju u inozemstvo. Za srpanj još nema podataka, ali u lipnju je tako u Austriji bilo 12 posto manje Nijemaca nego lani u tom mjesecu, a ostvarili su 17 posto manje noćenja. Također, u Turskoj, recimo, u lipnju ih je bilo deset posto manje nego prije godinu dana – kaže Romeo Draghicchio, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj.

VEZANI ČLANCI:

– Međutim, ukupna kumulativna očekivanja za njemačko tržište ostaju pozitivna, Nijemci će radije odustati od nekih drugih izdataka nego od odlaska na odmor. Njemačka krovna turistička udruga (DRV) objavila je krajem srpnja prognozu prema kojoj će Nijemci na glavna turistička putovanja u ovoj godini potrošiti 80 milijardi eura, koliko i u godinama prije korone, 80 milijardi eura. Vezano za Hrvatsku, ciljevi ostaju isti i tiču se jačanja pred i posezone te boravaka u kontinentalnom dijelu. I konsolidacija brojki iz proteklih sezona ostaje cilj – zaključuje Draghicchio.

Moglo je bolje...

Uspjeh s njemačkog tržišta bit će, očito, i ponavljanje lanjskih brojki, a novi rekordi iz zemlje čiji su državljani samo lani poduzeli više od 65 milijuna inozemnih putovanja dužih od pet dana, očito, ostaju ozbiljan pothvat, ali tek za nadolazeće godine.

– Nijemci su racionalni, za naše pojmove i štedljivi, ali s obzirom na vijesti koje gledaju na svojim televizijama, rezultat i nije tako loš. Iako, moglo je bolje. Nismo, međutim, kapitalizirali odličnu poziciju koju smo imali u koroni i u prvim godinama nakon pandemije. Upravo suprotno, šokirali smo ih poskupljenjima. Mnogi me znanci pitaju; pa što je to kod vas s cijenama?! Dobru poziciju mnogi su na Jadranu shvatili kao priliku da se i dalje grabi, ne shvaćajući da se tržište mora njegovati, da mu se svake godine iznova mora prilagođavati, pa i politikom cijena – reći će iskusni turistički profesionalac i jedan od najboljih poznavatelja njemačkog tržišta.

– Nijemaca je manje i u nekim drugim mediteranskim zemljama, ali to nije opravdanje za nas... 

 

GALERIJA BBC objavio 12 najfascinantnijih napuštenih građevina na svijetu. Na popisu i hrvatsko ruglo

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Kupari
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Plaža i bivši turistički kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Turistička ponuda mjesta Kupari
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Razrušeni hotelski kompleks u Kuparima
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Ruševina poznatog hotela pretvara se u filmski set, snimanje počinje u drugoj polovici rujna
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Ruševina poznatog hotela pretvara se u filmski set, snimanje počinje u drugoj polovici rujna

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 44

O2
Ožujak.2023
12:49 08.08.2024.

Ove godine je definitivno i oseka Poljaka.

MA
majeltomoguce
11:52 08.08.2024.

Što reći, u Umagu 30.06. jedan lokal imao kuglu sladoleda 2€ - kupili i dobar bio pa došli ponovno 01.07. - žena kaže od danas je 2.5€ ... Dakle bezobraština i pohlepa bez granica! I samo čekam sezonu kada će sve biti poluprazno - tko se zadnji smije najslađe se smije!

Avatar DIXI
DIXI
11:23 08.08.2024.

Gramzivost, pohlepa i samozadovoljno napuhavanje svima udarilo u glavu. Pravi efekt ce se osjetiti u 2025.