Kada je pravo vrijeme za rebrending?

Dolazite li na posao puni energije? Samo 23% radnika je motivirano na svom radnome mjestu

Foto: Shutterstock
Dolazite li na posao puni energije? Samo 23% radnika je motivirano na svom radnome mjestu
14.09.2023.
u 14:00
Ovaj alat nudi objektivan pristup izazovima kulturi kompanije, kao i pristup podacima na temelju kojih se mogu donijeti odluke o promjeni. Za svoju dubinsku analizu Stethoscope koristi više od 20 filter-kategorija, modernu vizualizaciju podataka te uspoređivanje s konkurentima u industriji i tržištu
Pogledaj originalni članak

Degordian, tvrtka-majka Stethoscopea, je čak 6x bio proglašen najboljim poslodavcem pa – koja je njihova tajna? Pitanje je to koje se često postavlja, ali na nikad konkurentnijem tržištu, mali su detalji ono što čini razliku.

Poslodavci se danas susreću s izrazito uzavrelim tržištem talenata, no osim što je iznimno teško privući najbolji talent, još ga je teže zadržati, što dovodi do velikih fluktuacija, teškog pronalaska dobrog kadra pa tako i rasta troška talenata. S druge strane, radnici su konačno došli na svoje, mnogi mogu birati, prava radnika su veća, kao i sami benefit, uvjeti i mogućnosti. U slučaju recesije i viška radne snage, dobar radnik uvijek će pronaći mjesto za sebe, dok će oni manje kvalitetni biti prvi koji mogu biti zamijenjeni.

No vratimo se na početak, na poslodavca koji je čak šest puta bio proglašen najboljim. Iz Degordiana su od samih početaka izrazito orijentirani na ljude kako bi zaposlenicima omogućili što bolje mjesto za rad. Kako bi to postigli, trebala im je analitika zadovoljstva jer su tako mogli odrediti područja koja trebaju unapređenje. Tražili su vanjsko rješenje, a kada su uvidjeli da ne postoji ono dovoljno kvalitetno za njihove potrebe, odlučili su napraviti alat (prvo za sebe, a potom i dostupan svim ostalima) koji je ubrzo eksplodirao – Stethoscope, odnosno alat za ispitivanje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika kako bi tvrtke na što lakši način mogle razviti učinkovite strategije za unapređenje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika, smanjiti fluktuacije, a posljedično i poboljšati percepcije o poslodavcima.

Stethoscope smo počeli razvijati još prije 10 godina. Tražili smo uvijek najbolje modele za analize zadovoljstva kako bismo znali koje su točke za usavršavanje i vjerujemo kako višestruko osvojena titula najboljeg poslodavca u Hrvatskoj potvrđuje da nam je to i uspjelo – govori Daniel Ackermann, CEO Luppe i Degordiana te objašnjava na što se u Degordian i Stethoscopeu najviše fokusiraju kada je riječ o zadovoljstvu zaposlenika.

Foto: Degordian
Daniel Ackermann, CEO Luppe i Degordiana

– Pogrešno je misliti da je stvar u benefitima. Stolni nogomet ili sportske aktivnosti su super, ali su samo mali djelić lepeze važnih stvari. Ako imate to u srcu, kod svake ćete odluke gledati kako će ona utjecati na ljude te što možete napraviti da bude bolje. Tada vam prirodno dođe da morate imati odličnu analizu zadovoljstva ljudi kako biste mogli shvatiti gdje ste dobri, a gdje niste, ali i što je ono što možete učiniti da to popravite. Kada imate te informacije, tada je pravo vrijeme za daljnje planove i strategije – ističe Ackermann. A planovi i strategije doveli su i do jedne novosti pa ćete ovaj moćan alat pronaći pod Luppa. No što je dovelo de rebrendinga Stethoscopea, jednog od najbrže rastućih start-upova u Hrvatskoj?

– Stethoscope je nastao kao svojevrsni eksperiment. Bili smo sigurni da smo napravili nešto fenomenalno te smo uvidjeli koliku razliku je činio na poslovanje Degordiana. Ipak, ovo je bila samo ideja, a proizvod je bio daleko od komercijalnog uspjeha. Nismo imali nijednog klijenta, nitko nije znao za nas, a nitko nije niti bio spreman platiti za naše rješenje – objašnjava Daniel. Iako nisu znali što očekivati, u prvih mjesec dana od lansiranja kontaktiralo ih je 50 kompanija te su dobili prve klijente. Stethoscope danas nije više eksperiment.

– Imamo odličan tim, odličan proizvod, velike ambicije te očekujemo mnogo. No samo ime smišljeno je na brzinu. Postoji medicinski proizvod istog naziva pa nam se teško pozicionirati na tržištu. Upravo zato nam je trebalo novo ime, ime koje će nas pratiti desetljećima. Alat se od danas zove Luppa nazvan po lupi, odnosno povećalu. Ime nam se jako sviđa jer je kratko, jedinstveno, zvučno i komunicira dobro ono što mi jesmo: povećalo koje pomaže kompanijama još bolje shvatiti zadovoljstvo i angažiranost zaposlenih – kratko i jasno! – s ponosom ističe Daniel.

Luppa je dakle alat za istraživanje zadovoljstva i angažiranosti zaposlenika koji je namijenjen poslodavcima koji dobivaju analitiku svoje tvrtke i potom je mogu pregledavati po brojnim parametrima - dobi, spolu, podružnici itd. Luppa je isti taj upitnik, no namijenjen pojedincima. Nakon što pojedinac ispuni upitnik, dobije svoje rezultate i usporedbu s tržištem i industrijom na svoj mail. Sam poslodavac ne zna da ga je osoba ispunila, te nema  način da pristupi njegovim podacima i rezultatima.

Iako su predstavili novo ime, strategija ide u smjeru stvaranja najboljeg svjetskoga alata za analizu zadovoljstva zaposlenih. S novim imenom još je veći fokus na samom proizvodu uz želju da se što brže usavršavaju i pomognu još većem broju organizacija.

No kakva je zapravo situacija kada je riječ o zadovoljstvu poslom i poslodavcem u Hrvatskoj? Poražavajuća. Pogledamo li podatke, to izgleda ovako:

  • Prosječno zadovoljstvo je 2,53/5.
  • 56% zaposlenih ne bi preporučilo svoju kompaniju.
  • Samo 23% radnika je motivirano na svom radnome mjestu.

Prema istraživanju tvrtke Luppa, ovo su top razlozi koje zaposlenike čine nezadovoljnima

  • Vjeruju da bi se njihov posao trebao raditi na drukčiji način.
  • Ne slažu se s odlukama kompanije.
  • Osjećaju se iscijeđeno nakon posla.
  • Izostanak razvojnog plana.
  • Izostanak treninga i edukacija.

Mnogi poslodavci, nažalost, još uvijek nisu svjesni važnosti ispitivanja zadovoljstva i angažiranosti svojih zaposlenika te benefita koje time dobivaju za poslovanje. Prvi je korak uopće provesti upitnik i napraviti analize. No sama analiza nije dovoljna niti je ona poanta – nakon nje, najvažniji je korak napraviti akcijski plan na temelju prikupljenih podataka kako bi se adresirali izazovi, a potom napravili koraci koji će dati najbolji efekt i tako dovesti do što već zadovoljstva, a potom i angažiranosti tima.

Luppa alat je koji mogu koristiti svi i nema ograničenja – od  najnaprednije IT industrije do javnog sektora, udruga i organizacija, manjih firmi pa do velikih internacionalnih korporacija, no, kako ističe Ackermann, ipak se ne preporučuje za organizacije s manje od 10 zaposlenih.

A kakvi su planovi za dalje?

– Glavni nam je fokus na skaliranju, strukturiranju i zapošljavanju. Također, dobili smo prvu investiciju koja će nam pomoći bržem razvoju i ostvarenju svojih planova i ideja. Trenutno nam je još uvijek većina klijenata iz regije, ali u skorije ćemo se vrijeme početi jače fokusirati na internacionalna tržišta. Želimo razvijati ekosustav partnera kako bismo mogli ponuditi šire i jače rješenje stoga imamo tablice sa stotinama funkcionalnosti kojima želimo nadograditi alat kako bismo još kvalitetnije mogli pomoći klijentima – govori Daniel.

Želja i planova je mnogo, a glavi je cilj, s ograničenim resursima osmisliti kako ih što brže i što bolje realizirati.

Sadržaj donosimo u suradnji s Luppom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr