Vukovarsko-srijemska policija zabilježila je novi slučaj računalne prijevare putem krivotvorene mrežne stranice banke u kojem je korisnica ostala bez više tisuća kuna.
Naime, 24-godišnjakinja iz Gunje podnijela je kaznenu prijavu u kojoj navodi kako je u ponedjeljak, 14. lipnja, na mobitel primila SMS poruku, koja joj se činila kao vjerodostojna poruka njene banke, sa zahtjevom za ažuriranje aplikacije internetskog bankarstva. Otvorila je poveznicu u poruci koja je vodila na naizgled vjerodostojnu web stranicu banke, gdje je potom upisala svoje osobne i financijske podatke te bankovne vjerodajnice koje je autorizirala otiskom prsta.
Nedugo zatim banka ju je obavijestila o sumnjivim transakcijama na njenom bankovnom računu s kojeg je isplaćen iznos od više tisuća kuna te je shvatila da je prevarena, navodi PU vukovarsko-srijemska koje će protiv počinitelja nadležnom državnom odvjetništvu podnijeti kaznenu prijavu za kazneno djelo računalne prijevare.
Iz policije pozivaju građane na pojačan oprez prilikom davanja svojih osobnih i financijskih podataka. Ova vrsta prijevare započinje porukom s nepoznatog broja ili e-poštom koja naizgled dolazi od banke i obično sadrži poveznicu koja vodi na lažnu stranicu banke, gdje će tražiti da otkrijete svoje osobne i financijske podatke.
Lažne stranice banaka izgledaju gotovo identično njihovim pravim stranicama. Na takvim stranicama često će iskočiti prozor koji traži da unesete bankovne vjerodajnice, tako nešto prave stranice banke ne koriste. Također, lažne stranice često prikazuju hitnost i imaju lošiji dizajn ili pogreške u pravopisu i gramatici
Kako ističu iz policije, nemojte otvarati poveznice u porukama u kojima se tvrdi da vode do stranice vaše banke, vezu uvijek upišite ručno. Također, preporučuje se i korištenje preglednika koji omogućuje blokiranje skočnih prozora. Ako vam treba skrenuti pozornost na nešto važno, banka će vas na to upozoriti kada pristupite svom online računu.
VIDEO Prošetali smo Pelješkim mostom: Hrvatska bi mogla biti spojena već za 30-ak dana
Zar jos ima takvih naivaca koji uredno upisuju svoje podatke o kartici na webu? Pa cak i da me stvarno banka to zatrazi i posalje na pravu stranicu banke, ja bih takav zahtjev odbio i otisao u poslovnicu dati te podatke.