RAT TELEVIZIJA

Nova TV i RTL protiv sportskog kanala HTV-a

VL
Autor
Vojislav Mazzocco
17.11.2008.
u 21:26
Pogledaj originalni članak

Najave da će Hrvatska radiotelevizija pokrenuti novi treći zemaljski kanal na kojem bi se emitirali isključivo sportski i zabavni sadržaji izazvale su ogorčenje RTL-a i Nove TV. Kako već posluju u gotovo nemogućim uvjetima, boreći se s moćnom javnom televizijom, koja na raspolaganju ima novac od pretplate, ali i velik dio marketinškog kolača, vjeruju da bi se osnivanjem novog kanala našli u još lošijem položaju.

Više reklama
– Svjetski je paradoks da samo u Hrvatskoj komercijalne televizije nisu profitabilne, a bit će nam još teže ako uđu novi igrači – rekao je Dražen Mavrić, generalni direktor Nove TV.

Iako ima sasvim opravdane prigovore na financiranje javne televizije, upozorava na puno veći problem, a to je nepostojanje zakona po kojem bi HTV mogao pokrenuti još jedan kanal.

Hrvatska se, naime, nalazi u procesu prelaska s analognog na digitalni način emitiranja, a tu je još mnogo toga nedorečeno.

Postojeća četiri zemaljska kanala HTV 1, HTV 2, Nova i RTL popunit će sve postojeće infrastrukturne resurse, a tek tijekom 2009. godine trebao bi se otvoriti prostor za nove kanale.
– Novi digitalni kanali mogu početi raditi tek nakon što se propišu sva pravila. Smatram da bi se tada morao raspisati natječaj, nakon kojeg bi se odabrao najbolji ponuđač za te kanale. To može biti neka od postojećih televizija, ali i neki novi igrači – rekao je Denis Peričić, donedavno šef Vijeća za elektroničke medije.

U tom bi se natječaju, ali i zakonima koje tek treba donijeti, propisale obveze onih koji emitiraju program.
– Jedan od značajnih problema je, naravno, količina reklama. HTV sada ima pravo na devet minuta reklama svaki sat na svakom kanalu, a komercijalne televizije po 12 minuta – objasnio je Peričić.

Kada bi se ista pravila primijenila i na treći, zabavno-sportski kanal, HTV bi mogao emitirati više reklama nego druge dvije nacionalne televizije zajedno.

Ograničena minutaža
Trenutačno HRT od pretplate ubire oko milijardu kuna godišnje, a cjelokupno marketinško tržište na televizijama vrijedi oko 800 milijuna kuna.

– U Europi je tendencija da se javnim televizijama smanjuje minutaža reklama i ograničava pokretanje novih kanala – tvrdi Mavrić, koji posebno spornim drži to što bi se Hrvatska televizija osnivanjem novog kanala još snažnije uplela u domenu koja bi trebala pripadati prije svega komercijalnim televizijama.


HRT: Kanala ima dovoljno za sve

Glasnogovornik HRT-a Janos Römer na napade s komercijalnih televizija odgovorio je da, po Zakonu o HRT-u, postoji mogućnost za otvaranje specijaliziranog kanala.
– HRT ima mogućnost, osim postojećih zemaljskih kanala, emitirati i specijalizirane programe. Do sada smo bili ograničeni frekvencijama, ali s prelaskom na digitalno emitiranje otvaraju nam se nove mogućnosti – rekao je Römer. Najavio je i da HRT ne namjerava stati na sportskom kanalu, već da želi napraviti i specijalizirani informativni i kulturni kanal.
– Hrvatska ima pravo na osam multipleksa, odnosno ukupno 32 kanala, pa nema razloga za strah komercijalnih televizija – zaključio je Römer.

Pogledajte na vecernji.hr