Stanka u Saboru

Novak zbog Luke Ploče poziva Bajića

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
07.02.2014.
u 12:42
Zahtjevu za stanku pridružili su se i HDZ-ovci koji gašenje HŽ Carga vide kao primjer Vladina neznanja i nesposobnosti da riješi tešku gospodarsku situaciju
Pogledaj originalni članak

Laburist Mladen Novak tražio je danas stanku u zasjedanju Sabora te pozvao glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića da pročešlja prometni resor zbog teškog stanja u Luci Ploče.

– Resorni ministar ima odgovornost te mislim da bi trebalo propitati koja mu je uloga i cilj u svemu tome, a gospodina Bajića pozivam da pročešlja ovaj resor jer, ako negdje ima prljavog veša, onda ga ovdje ima – uvjeren je Novak te je zastupnicima objasnio da se predsjednik uprave Luke Ploče obratio pismom "vapaja" jer je u luci više brodova i velika količina robe, a nije na raspolaganju ni jedna lokomotiva.

'Početak kraja'

– To praktički znači da se svjesno uništava i Luka Ploče i ta cijela lokalna zajednica i nacionalni operater iako smo na ovakvu situaciju upozoravali. Situacija je isto takva bila, ako se sjećate, u siječnju 2012. godine kad sam s iste ove govornice upozoravao za Luku Bakar. U to vrijeme četiri su broda bila u Luci Bakar, HŽ infrastruktura je zatvorila sve prometne pravce i to je bio početak kraja HŽ Carga – podsjetio je Novak koji je uvjeren da bi Mladen Bajić imao materijala kad bi provjerio kojim motivima se netko vodi kada se sustavno trudi uništiti sve što mu je u resoru. EPH se prolongiraju i opraštaju dugovi, pa je oprošten slučaj Šegon, a onda zatvaranje slastičarne za 12 kuna.

Gdje je tu ravnomjernost? – zanimalo je Novaka. Zahtjevu za stanku pridružili su se iz i HDZ-ovci koji gašenje HŽ Carga vide kao primjer Vladina neznanja i nesposobnosti da riješi tešku gospodarsku situaciju.

Uspješni primjer

Luka Ploče u ovom je trenutku jedini uspješni primjer javnog privatnog partnerstva u kojem država kroz nadležnu lučku upravu ulaže negdje oko 120 milijuna kuna na izgradnju infrastrukture za gradnju tri terminala, terminala za rasute terete, terminala za tekuće terete i kontejnerskog terminala.

I s druge strane, Luka Ploče kao koncesionar u toj luci ulaže dodatnih sto milijuna na nabavci opreme, odnosno lučke suprastrukture – objasnio je Bačić koji smatra da će se posljedice gašenja HŽ Carga osjetiti u cjelokupnom sustavu, a posebno u pomorskom prometu i lučkom sustavu. – Zbog svega toga mi pozivamo ministra prometa Hajdaš Dončića da zaustavi ovakvu agoniju HŽ Carga, da sjedne sa sindikatima, da pri tome valorizira značaj HŽ Carga za cjelokupni promet u RH, kako za pomorski promet tako i željeznički promet te da se ozbiljno uhvate posla ne bi li svi ovi projekti koje sam maloprije spomenuo došli u pitanje – zaključio je Bačić.

>> Bajiću istječe mandat, Milanović šuti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

LU
lukabulic
09:14 27.09.2014.

što ovaj članak radi ovdi od 7, 02. 2014--objava- dali prva-

GL
gloria
14:18 07.02.2014.

S Rumunjom se je bilo lako dogovoriti oko provizije, ali zmurirali ga njegovi. Iz Europe nitko neda proviziju pa će Cargo u stečaj, a raja na biro. I tako to ide!