Laburist Mladen Novak tražio je danas stanku u zasjedanju Sabora te pozvao glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića da pročešlja prometni resor zbog teškog stanja u Luci Ploče.
– Resorni ministar ima odgovornost te mislim da bi trebalo propitati koja mu je uloga i cilj u svemu tome, a gospodina Bajića pozivam da pročešlja ovaj resor jer, ako negdje ima prljavog veša, onda ga ovdje ima – uvjeren je Novak te je zastupnicima objasnio da se predsjednik uprave Luke Ploče obratio pismom "vapaja" jer je u luci više brodova i velika količina robe, a nije na raspolaganju ni jedna lokomotiva.
'Početak kraja'
– To praktički znači da se svjesno uništava i Luka Ploče i ta cijela lokalna zajednica i nacionalni operater iako smo na ovakvu situaciju upozoravali. Situacija je isto takva bila, ako se sjećate, u siječnju 2012. godine kad sam s iste ove govornice upozoravao za Luku Bakar. U to vrijeme četiri su broda bila u Luci Bakar, HŽ infrastruktura je zatvorila sve prometne pravce i to je bio početak kraja HŽ Carga – podsjetio je Novak koji je uvjeren da bi Mladen Bajić imao materijala kad bi provjerio kojim motivima se netko vodi kada se sustavno trudi uništiti sve što mu je u resoru. EPH se prolongiraju i opraštaju dugovi, pa je oprošten slučaj Šegon, a onda zatvaranje slastičarne za 12 kuna.
Gdje je tu ravnomjernost? – zanimalo je Novaka. Zahtjevu za stanku pridružili su se iz i HDZ-ovci koji gašenje HŽ Carga vide kao primjer Vladina neznanja i nesposobnosti da riješi tešku gospodarsku situaciju.
Uspješni primjer
Luka Ploče u ovom je trenutku jedini uspješni primjer javnog privatnog partnerstva u kojem država kroz nadležnu lučku upravu ulaže negdje oko 120 milijuna kuna na izgradnju infrastrukture za gradnju tri terminala, terminala za rasute terete, terminala za tekuće terete i kontejnerskog terminala.
I s druge strane, Luka Ploče kao koncesionar u toj luci ulaže dodatnih sto milijuna na nabavci opreme, odnosno lučke suprastrukture – objasnio je Bačić koji smatra da će se posljedice gašenja HŽ Carga osjetiti u cjelokupnom sustavu, a posebno u pomorskom prometu i lučkom sustavu. – Zbog svega toga mi pozivamo ministra prometa Hajdaš Dončića da zaustavi ovakvu agoniju HŽ Carga, da sjedne sa sindikatima, da pri tome valorizira značaj HŽ Carga za cjelokupni promet u RH, kako za pomorski promet tako i željeznički promet te da se ozbiljno uhvate posla ne bi li svi ovi projekti koje sam maloprije spomenuo došli u pitanje – zaključio je Bačić.
što ovaj članak radi ovdi od 7, 02. 2014--objava- dali prva-