Rasterećenje Karlovca

Nove naplatne kućice bit će 1,5 kilometar bliže Draganiću

Foto: Arhiva VL
Nove naplatne kućice bit će 1,5 kilometar bliže Draganiću
15.05.2014.
u 13:11
Sadašnje naplatne kućice koje su nastale 70-tih godina, bit će, kada se realizira projekt, uklonjene, a to će biti prilazna cesta gradu
Pogledaj originalni članak

Obzirom da su takozvana karlovačka ‘brza cesta’ i naplatne kućice na ulazu u Karlovca izgrađeni 70-tih godina prošlog stoljeća, te da je od tada kapacitet rasta cestovnog, putničkog i teretnog prometa znatno povećan, kao i broj ulazaka i izlazaka na naplatnim kućicama, ta lokacija zahtijeva sveobuhvatnu rekonstrukciju - kazala je Martina Furdek - Hajdin, pročelnica karlovačkog gradskog Odjela za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša.

Prometno rasterećenje

Naime, gradska uprava već neko vrijeme pokušava naći rješenje kako Karlovac, posebno u ljetnim mjesecima, prometno rasteretiti, a gradnja novih naplatnih kućica, koje bi trebale biti pomaknute za oko 1,5 kilometara prema Draganiću, odnosno u područje naselja Selce i Ilovac, rješenje je do kojeg su došli s tvrtkom Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. koja je i investitor projekta.

– Novi čvor Karlovac sastavni je dio cjelovitog projekta ‘Treće trake na dionici autoceste Zagreb - Karlovac’ s pripadajućom infrastrukturom investitora, a to je tvrtka AC Rijeka - Zagreb. Osim već spomenutog čvora projektom se predviđa dogradnja dionice Zagreb - Karlovac na šesterotračnu autocestu, sanaciju postojeće četverotračne dionice autoceste Zagreb – Karlovac i proširenje naplatne postaje Demerje.

Vrijednost čitavog projekta procijenjena je na oko 150 milijuna eura - pojasnila je M. Furdek - Hajdin. Za čitav projekt zainteresirani su Grad Karlovac, Jastrebarsko i Zagreb, stoga svi sudjeluju na sastancima oko prijave projekta Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.

Kako je riječ o skupom zahvatu, AC Rijeka - Zagreb projekt želi kandidirati na EU strukturne i investicijske fondove za razdoblje 2014. - 2020.– Obzirom na trenutno fazu projekta, ukupnu visinu ulaganja, očekivano sufinanciranje, ali i činjenicu da nismo nositelji, odnosno investitori projekta, ne možemo precizno odrediti rokove realizacije.

No, u svakom slučaju Grad je za ovo prometno rješenje zainteresiran i zbog Gospodarske zone Selce. Osim što je novi čvor važan za prometno rasterećenje Karlovca, njegova bi gradnja kvalitetno aktivirala novu zonu Selce u neposrednoj blizini veličine oko 80 hektara.

Onaj tko želi u zonu, ubuduće neće morati ulaziti u grad, ići Ulicom Banija, već će u zonu mogi ući odmah nakon silaska s autoceste - dodala je M. Furdek - Hajdin.Postojeće naplatne kućice, u novom rješenju, ne bi više postojale, već bi to bila cesta za ulazak u Karlovac.

Putnici iz Karlovca prema Zagrebu, nakon udaljenijih naplatnih kućica, novom bi se petljom popeli na autocestu prema Rijeci.– U novoj gospodarskoj zoni najveće su prostore kupile dvije tvrtke EKZ i IMMOTOP s industrijom i poslovnom namjenom, koje su zainteresirane za sufinanciranje Urbanističkog plana uređenja zone - kazala je pročelnica Furdek - Hajdin.

Dodatni silazak

U budućnosti, planira se i gradnja dodatnog silaska s autoceste u Karlovac na području Jelse.

Karlovac je, posebno tijekom ljeta, doista prometno opterećen i svako prometno rasterećenje je dobrodošlo. Iako nisam upoznat s detaljima projekta gradnje novog izlaza a autoceste, znam da je u planu i gradnja petlje.

Ona je, sama po sebi, gdje god da se gradi, sinonim za bolju protočnost prometa, stoga je i u ovom kontekstu dobro rješenje - kazao je Željko Lipošćak, predsjednik Savjeta za sigurnost prometa na cestama Karlovačke županije.Postoji mogućnost da se to rješenje ‘dogradi’ obilaznicom grada od novih naplatnih kućica prema južnom dijelu grada.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.