Borba za potrošače

Novi mamac: Nađete li jeftinije meso, vraćamo vam novac

Foto: Goran Jakus/PIXSELL
Salama
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Kruh
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
Mllijeko
13.05.2013.
u 19:54
Mjesec i pol prije ulaska u Europsku uniju počinje utrka trgovačkih lanaca u sniženjima, domaći još ‘stidljivi’
Pogledaj originalni članak

"Najbolje iz Hrvatske, najbolje iz Europe”, “Dobrodošli u uniju niskih cijena”, “EUšteda!”..., agresivna kampanja koju je započeo Lidl uoči ulaska Hrvatske u EU samo je uvertira u ono što slijedi idućih mjeseci, a to je bespoštedan rat svim sredstvima na hrvatskom tržištu za potrošače.

Lidl najbolje koristi gužvu

Lidl trenutačno najbolje koristi gužvu na terenu zbog pojačane konkurencije trgovačkih lanaca uzrokovane značajnim padom potrošnje u maloprodaji, ali i pozicioniranja prije dolaska novih igrača. Domaći trgovci za sada su stidljivi, kalkuliraju i ne istrčavaju sa strategijama u očekivanju da multinacionalke, koje su i u drugim novim članicama EU diktirale tempo, naprave prvi potez. Nakon tihih, ali drastičnih poskupljenja pojedinih artikala, cijene u svibnju tako u većini trgovačkih lanaca stagniraju, ne računajući akcije, dok najglasniji Lidl prvi udara konkurente gdje je najbolnije – u cijene najprodavanijih živežnih namirnica poput mlijeka te mliječnih i mesnih proizvoda. Nakon suhomesnatih proizvoda i sladoleda, u Lidlovoj su “trećoj rundi sniženja” na redu mliječni proizvodi robnih marki Milbona, Pilos, Yogosan... Hvale se kako su im cijene “trajno” niže i 20%, dok će domaći proizvođači mlijeka i mliječnih proizvoda od srijede sve svoje karte staviti na brend i lojalnost kupaca budući da su oni suludo ili hrabro najavili upravo suprotno – dizanje cijena nekih proizvoda i do 25%. Upravo su ih dosadašnje akcije trgovaca, ispod svake granice izdržljivosti, natjerale na taj čin, poruka je mliječne industrije. No građani sve više paze koliko troše, što i te kako ide u prilog privatnim markama trgovaca poput Lidla i Kauflanda koji na njima poboljšavaju bruto maržu i prisvajaju nove udjele na tržištu.

Nekadašnji čelnik Konzuma, a danas privatni konzultant Drago Munjiza kaže da Shwarz grupa, u čijem su sastavu Kaufland i Lidl, u Europi otkupljuje godišnje proizvodnje pojedinih kategorija robe zakupljujući ukupne kapacitete tvornica, što se, naravno, vidi na cijenama. S druge strane, Agrokor ima najkvalitetniji pristup svježem programu, s obzirom na to da posjeduje izvrsne PIK-ove (meso, voće, povrće..). A kako njeguje i partnersko-strateške odnose s nizom proizvođača kao što su Franck, Saponia, TDR, Mlinar, Viro..., i on će u kvalitetnoj vertikalnoj i horizontalnoj integraciji moći smanjiti cijene bitnih kategorija kao što su voće i povrće, brašno, mlijeko i meso, a na uvozu neprehrambenih proizvoda iz Kine, konkurirati Schwarzu, posebice Lidlu, tvrdi Munjiza.

Iako neki trgovci i proizvođači očekuju da bi se i u nas mogao ponoviti scenarij Mađarske gdje su ulaskom u EU cijene pale i 30-40%, Mislav Galić, izvršni dopredsjednik za poslovnu grupu Hrana, ovih je dana kazao kako u Agrokoru već godinama funkcioniraju na jednom otvorenom tržištu i ne očekuju neke značajne promjene sa 1. srpnjem. S pozicije Agrokorovih proizvodnih kompanija poručio je da su oni, budu li cijene padale, spremni efikasno odgovoriti na sve poslovne i tržišne izazove. No i sada se po pitanju cijena, za koje smatraju da neće puno padati ulaskom u EU, smatraju konkurentnima. Zna li se da će ulaskom RH u EU najugroženiji biti proizvodi koji su u RH dosad bili štićeni raznim trošarinama ili subvencijama, poput brašna, šećera, cigareta, soli, ulja i proizvoda u kojima imamo jaku konkurenciju prerađivača iz EU, kao što su kava, sladoledi, čokolada i mliječni proizvodi, koji su gotovo generički i lako ih je zamijeniti, ne čudi i što u Mercatoru i Getrou ususret EU u fokus stavljaju kvalitetnu ponudu svježih programa kod kojih je u očima potrošača vrlo bitna sljedivost ili imaju kraći rok trajnosti. Time, tvrde u Mercatoru, potiču i domaće proizvođače da proizvode te domaće potrošače da kupuju hrvatske proizvode.

Domaćeg više od 80%

Lea Marcijuš, voditeljica odnosa s javnošću Mercatora-H, kaže da je tako u ponudi trgovina Mercatora i Getroa više od 80% ponude svježeg mesa hrvatskog podrijetla. U Getrou, u kojemu je čak 1500 artikala označeno najnižom cijenom na tržištu i koji je lani prema istraživanjima nezavisnog portala Supermarketi.info bio najpovoljniji lanac (Lidl je kao diskonter izvan konkurencije!), garantiraju pak i najniže cijene u gradovima u cijeloj RH. Nađu li građani kod nekog drugog trgovca jeftinije, osigurava im se povrat razlike u novcu u obliku bona za kupnju. U prilog tome govore i podaci da su ukupne količine prodanog svježeg mesa porasle više od 60%. Svježi odojak zbog toga se kupuje četiri puta više, a juneći biftek i 60% više. Na te već snižene cijene dobiva se i 10% popusta na ukupnu kupovinu četvrtkom za umirovljenike ili subotom za sve koji imaju Pika karticu.

>>Malim trgovcima sve teže, diskonteri kupcima najdraži

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.