pothvat

Novi Sueski kanal oživljava luke na Mediteranu. Hoće li i hrvatske?

Foto: Reuters/PIXSELL
Security personnel cross through the New Suez Canal, Ismailia, Egypt, July 29, 2015. The first cargo ships passed through Egypt's New Suez Canal on Saturday in a test-run before it opens next month, state media reported, 11 months after the army began con
Foto: Reuters/PIXSELL
Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi (R) attends a graduation ceremony of the Navy and Air Force academies in Cairo, Egypt July 22, 2015. REUTERS/The Egyptian Presidency/Handout via Reuters ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD P
Foto: Reuters/PIXSELL
Dredge work is carried out at the New Suez Canal, Ismailia, Egypt, July 29, 2015. The first cargo ships passed through Egypt's New Suez Canal on Saturday in a test-run before it opens next month, state media reported, 11 months after the army began constr
03.08.2015.
u 17:15
S novih 72 od 193 km kanal je gotovo udvostručen, ima dvosmjernu stazu, što otvara mogućnost za trgovinu između Europe i Dalekog istoka
Pogledaj originalni članak

Na 72 km od ukupnih 193 km Sueski kanal je udvostručen, ima dvosmjernu stazu, što otvara nove mogućnosti za razvitak trgovinske razmjene između Europe i Dalekog istoka.

Veći prihodi

Novih 72 km bit će otvoreno na svečanosti 6. kolovoza ove godine, točno godinu dana od početka radova, a prolazak brodova bit će skraćen sa 18 na 11 sati. Cilj je udvostručiti prolazak brodova s današnjih 49 na 97 dnevno do 2023. godine. Promet brodova egipatskim kanalom između Crvenog i Sredozemnog mora bit će cjelodnevni, u oba smjera. Odnosno, dnevno bi u svakom smjeru u prosjeku trebalo proći po 45 brodova. U 2014. ostvaren je prihod od 5,3 milijarde dolara, a u roku od osam godina taj bi prihod trebao porasti za 259%, odnosno iznositi 13,2 milijardi dolara godišnje.

Izvršni direktor radova na udvostručenju Sueskog kanala, admiral Mohab Mamish kazao je da otvaranje drugog toka Sueskog kanala znači mnogo i to ne samo za Egipat već za svjetski promet. Taj dio kanala iskopan je u rekordnom vremenu, odnosno u godinu umjesto u tri godine, koliko je bilo isprva predviđeno. Predviđena je izgradnja industrijske zone i suvremenog grada.

– Prvi put u povijesti, 6. kolovoza mimoilazit će se u Sueskom kanalu brodovi. Jedni će ići na sjever, a drugi na jug – kazao je Mamish.

Da bi se izdubio dodatni dio kanala, bageri i dizalice izvukli su 250 milijuna tona pijeska. Izgradnju toga dijela kanala inicirao je egipatski predsjednik Abdel Fattah El Sisi, koji je izabran 8. lipnja 2014. i 28 dana poslije započeli su radovi na kopanju kanala. Ceremonijom koja će se održati 6. kolovoza predsjednik El Sisi želi šefovima država i vlada, koji će doći na svečanost, „pokazati sposobnost Egipćana". Svirat će se, dakako, trijumfalni marš iz Verdijeve „Aide".

Na izgradnji kanala radilo je 25.000 osoba danju i noću.

– Taj kanal dar je Egiptu i svijetu – ponosno kaže El Sisi. Službeno nije objavljen iznos potrošen za izgradnju dodatnog dijela kanala, ali se govori o 8,2 milijarde dolara. Sueski kanal pušten je u promet 16. studenoga 1869., a sada, nakon gotovo 150 godina, ulazi u novi život, a s njime i luke u Sredozemnom moru.

Dobra povezanost

Promet brodova udvostručit će se, a jesu li hrvatske luke spremne za nove izazove? Prije svega, je li Hrvatska spremna? Imaju li luke prostore za iskrcavanje i razvrstavanje robe, jesu li željeznički dobro povezane s unutrašnjošću... Pitanja su to na koja treba ne samo brzo odgovoriti nego odgovore realizirati jer inače od proširenja Sueskog kanala nećemo imati ništa.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Idler 3
Idler 3
21:10 03.08.2015.

Pitanja iz zadnjeg odlomka trebalo bi adresirat na aktualnu vlast i ministra-sabotera Hajdaša....ali ah, kaj njih briga za hrvatske luke ?!

Avatar Lutkica
Lutkica
21:05 03.08.2015.

trijumfalni marš iz Verdijeve "Aide", teško je naći lijepšu muziku

Avatar nekakav
nekakav
07:27 04.08.2015.

eto, tako radi vojna mehanizacija, inženjerija. na svu sreću, mi smo svoju rasformirali, naša vojska ima par kombinirku, taman za temelje vikendica od nekog pukovnika iskopati. nema vojska problema u gradnji, da su išli na međunarodni natječaj, sad bi još čekali analize konzultanata, a sa gradnjom bi počeli kad bi im gazda rekao da mogu. kao mi sa mostom na pelješac. ili autocestama, koncesijama. platiš skupo konzultante (ne znam za sličan slučaj u svjetu...), pa onda dobiješ knjižicu sa općim uputama i podacima dostupnima na internetu. ako je polančec bio kriv zbog plaćanja pola milijuna kuna za studiju koje nije trebalo, a dobila se ušteda od 50-ak mil kuna zbog vukovarskih radnika srba a svojim potraživanjima, onda ne znam kako ovo danas na vlasti misle izbjeći remetinec.