Utjecaj ruske invazije na Ukrajinu osjetit će potrošači diljem svijeta, a neočekivana posljedica rata je i porast cijena rezervnih dijelova kao i velik rast cijena guma za motorna vozila.
– Nova generacija ljetnih guma u prosjeku je već porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a prije same sezone masovne kupnje ljetnih guma u travnju najavljuje se još jedan rast pa bi gume mogle ukupno biti skuplje između 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu – najavio je jedan uvoznik guma na hrvatsko tržište za HAKReviju.
VIDEO: Vozači, oprez! Stižu nova pravila za električne romobile
Postoji više razloga za porast cijena. Cijena sirovina porasla je kao posljedica pandemije koronavirusa, a porast cijena osjetit će se i na troškovima energije i transporta. Cijena kaučuka je porasla, a ugljikov prah koji je potreban za proizvodnju guma velikim dijelom dolazi iz Rusije, što bi mogao biti još jedan razlog rasta cijena.
Dio problema leži i u tome što se tvornice koje su proizvodile gume za tržište sjeverne Europe nalaze u Rusiji, a u njima je proizvodnja zaustavljena zbog sankcija. Proizvodnja se zbog toga preusmjerava na tvornice koje opskrbljuju središnju i južnu Europu. S obzirom na to da su im kapaciteti ograničeni, upitno je što će biti s ponudom.
Porast cijena guma i održavanja automobila budi strah, jer se postavlja pitanje kako će to utjecati na stanje voznog parka i sigurnost prometa.
Pratite OVDJE što se događa u Ukrajini
VIDEO: Evakuirani stanovnici Ukrajine opisali život pod ruskom okupacijom: 'Svijete, probudi se'
Pokraj mene su dvije velike tvornice guma, jedna u Stargard szczecińskom Bridgestone , a druga Michelin u Olsytznu. Obje rade punom parom, a najveći je problem rast cijene sirovina. Te u Rusiji su isključivo za Rusko tržište i nemaju nikave veze s porastom cijena u EU.