Obamina kampanja reketari novinare

Foto: Foto: Reuters
Obamina kampanja reketari novinare
23.10.2008.
u 15:23
Pogledaj originalni članak

Ako Barack Obama postane predsjednik (što je prilično vjerojatno jer trenutačno po anketama vodi 14 posto), taj povijesni događaj dolaska prvog Afroamerikanca na čelo SAD-a skupo će stajati pripadnike "sedme sile".

Kako piše portal Chicagobusiness.com, organizatori Obamine kampanje nazočnost na službenoj proslavi njegove pobjede planiranoj u chicaškom parku Grantu za akreditacije traže od 715 do 1815 dolara po osobi.

"Glavarina" za svakog novinara ili člana ekipe (snimatelja, tonca...) koji želi prisustvovati toj proslavi stajat će njihovu redakciju 715 dolara. Pristup u šator koji je namijenjen predstavnicima medija, jedino mjesto gdje će se moći dobiti izjave čelnih ljudi kampanje, stoji 935 dolara, a zahtjev za instaliranje elektičnih vodova i telefonskih linija stajat će njihove korisnike 1100 dolara.

Pristup u "opću medijsku" oblast je besplatan, ali su iz Obamine kampanje u memorandumu (bolje reći cjeniku) koji su u utorak poslali medijskim kućama "suptilno" napomenuli da je ta oblast pod vedrim nebom, bez rasporeda, da može biti objekata koji će zaklanjati pogled i da su sva mjesta stajaća. Drugim riječima, dragi novinari, platite pa izvještavajte.

Glasnogovornik je kampanje kazao da će naplatom pristupa biti pokriveni troškovi osiguranja i drugih potreba, kao što je izgradnja tribina s pogledom na pozornicu. Novinari s plaćenim pristupom moći će zaustaviti bilo koga iz Obamina stožera i postaviti mu pitanje.

Jedan od glasnogovornika neslužbeno je izjavio da je takva zamisao o medijskom pristupu preuzeta sa stranačkih konvencija – ali i na demokratskoj i na republikanskoj konvenciji ljetos dodatno se plaćala samo posebna telefonska linija, sve akreditacije bile su besplatne, s numeriranim sjedalima i pod krovom, u vidokrugu pozornice.

Lyn Sweet iz Chicago Sun-Timesa već je ovaj prijedlog na svojem blogu nazvala "sramnim plati-pa-gledaj planom koji pogoduje najvećim nacionalnim medijskim organizacijama, a hendikepira manje neovisne medije".

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr