nije prioritet

Objavljeni novi rezultati o hrvatskom digitalnom indeksu

Foto: Apsolon
Foto: Apsolon
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Luka Su?i?, voditelj coworking prostora Hub385
26.04.2022.
u 17:33
Usprkos pozitivnom trendu, ukupna ocjena i dalje nije na zadovoljavajućoj razini, a tempo rasta je vrlo spor te je jasno da postoji značajan prostor za napredak u sljedećim godinama.
Pogledaj originalni članak

Stanje hrvatskoga gospodarstva po pitanju digitalne transformacije popravilo se i ocijenjeno je s prosječnom ocjenom 2,59 što označava blagi porast u odnosu na 2020. kada je prosječna ocjena iznosila 2,52, pokazalo je istraživanje konzultantske kuće Apsolon koja je treću godinu zaredom objavila svoj Hrvatski digitalni indeks (HDI) kojim mjeri napredak digitalne transformacije u Hrvatskoj.

Usprkos pozitivnom trendu, ukupna ocjena i dalje nije na zadovoljavajućoj razini, a tempo rasta je vrlo spor te je jasno da postoji značajan prostor za napredak u sljedećim godinama. Digitalna transformacija predstavlja glavni prioritet za samo 3,7 posto ispitanika, dok je za njih 31,5 posto u top tri teme po važnosti. Nadalje, 76 posto ispitanika nema strukturirani put ka digitalizaciji, a 51 posto ističe kako koristi usluge vanjskih stručnjaka za oblikovanje digitalne transformacije.

Na pozitivnoj strani, 24,2 posto poduzeća ima razvijenu strategiju digitalne transformacije, dok je godinu ranije to imalo njih svega 17,7 posto. Većina ispitanika navela je da provedba digitalne transformacije nema utjecaj na ukupan broj radnih mjesta u njihovim poduzećima, dok pozitivan utjecaj provedbe digitalne transformacije na prihode očekuje skoro polovina ispitanika. Ispitanici su izdvojili digitalizaciju poslovnih procesa, efikasnost, te korištenje novih tehnologija i trendova tržišta kao pozitivne rezultate koje su ostvarili digitalnom transformacijom. Pod utjecajem COVID krize, polovica ispitanih poduzeća je povećala korištenje digitalnih rješenja koja su već primjenjivali u poslovanju, dok je trećina njih uvela nove digitalne alate. 

„Za ostvarenje veće konkurentnosti naših poduzeća rezultati moraju biti bolji, posebno uzmemo li u obzir stanje u nama usporedivim EU zemljama. Indikativno je da tvrtke kao prepreku u provođenju digitalne transformacije navode nedostatak vremena i novca, iako im upravo taj proces može dugoročno omogućiti troškovno i vremenski efikasniji te konkurentniji rast“, poručila je Nataša Ćurić Martinčević, predsjednica Uprave Apsolona te je dodala kako je upravo iz tog razloga neizmjerno važno da poduzeća u procesu digitalne transformacije ne ovise samo o svojim sredstvima, već da dobiju adekvatnu podršku kroz nove izvore financiranja, poput Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, koji su i namijenjeni lakšoj i bržoj tranziciji gospodarstva.

Od kad je Europska komisija sustavno počela pratiti digitalni napredak država članica kroz Indeks digitalnog gospodarstva i društva (DESI), Hrvatska nikad nije ostvarila iznadprosječan rezultat. Prema DESI indeksu za 2021. godinu, Hrvatska se nalazi na 19. mjestu od ukupno 27 država članica Europske unije te je ostvarila pomak za jedno mjesto u odnosu na prethodnu godinu.

U ovogodišnjem istraživanju podaci su prikupljeni od 273 hrvatska poduzeća, od toga 56 velikih i 217 srednjih, koja su, u skladu s nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD), grupirana u pet velikih skupina djelatnosti te podijeljena u šest geografskih regija.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.