VINKOVCI-VUKOVAR

Obnova pruge koštala 61 milijun eura, a i dalje nema rampe na pružnom prijelazu: 'To je uobičajena procedura'

Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
18.12.2024.
u 13:12
Obilježen završetak projekta "Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar" u okviru kojeg je modernizirana i elektrificirano 19 kilometara pruge na toj relaciji
Pogledaj originalni članak

Poslije godina radova danas je u Vukovaru obilježen završetak projekta "Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar". Riječ je o projektu vrijednome 61 milijun eura u okviru kojeg je modernizirana i elektrificirano 19 kilometara pruge između Vinkovaca i Vukovara. Kako je rečeno tijekom svečanosti u sklopu projekta rekonstruirani su i kolodvori Vukovar – Borovo Naselje i Vukovar te modernizirani željezničko-cestovni prijelazi ugradnjom signalno-sigurnosnih uređaja. Istaknuto je kako je puštanje u promet ove obnovljene i elektrificirane pruge vrlo važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav.

- Ovo je jedan od većih željezničkih projekata u Hrvatskoj, a kao što uvijek i naglašavam mi smo u velikom investicijskom ciklusu općenito u prometnu infrastrukturu. Budući da smo uglavnom cestovnu infrastrukturu, autocestovnu, zračnu i pomorsku izgradili, sad smo u jeku velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu. Tu najviše možemo zahvaliti i EU fondovima naravno jer tu imamo najviše sredstava na raspolaganju – rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Dodao je kako je osim ovog projekta prošlog tjedna otvorena i obnovljena pruga na ulazu u sam grad Zagreb, prije toga Krapina-Zabok te da se uz EU fondove na raspolaganju ima i kredit ukupne vrijednosti 900 milijuna eura što će se uglavnom iskoristiti za obnovu lokalnih i regionalnih pruga. Najavio je kako će radovi na modernizaciji i izgradnji trajati sljedećih desetak godina kao i da će biti jako puno radova dok sve skupa se ne obnovi kompletna željeznička infrastruktura. - Paralelno s tim nabavljamo i nove vlakove. Dovršili smo jedan projekt, također iz EU sredstva, i nabavili 21 novi vlak, ali idemo i dalje tako da dolaze nova dva baterijska vlaka – rekao je Butković.

VEZANI ČLANCI:

Predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić napomenuo je kako HŽ trenutačno u nekoj od fazi provođenja ima projekte vrijedne milijardu eura kao i da poslije Nove godine idu novi natječaji. Posebno je istakao natječaj za dionicu Dugo Selo – Novska, dužine 83 kilometara, koja je vrijedna 670 milijuna eura. Kazao je i kako HŽ Infrastruktura sada ima osigurana sredstva za održavanje i rekonstrukciju regionalnih i lokalnih pruga te da gotovo nema kilometra pruge gdje se nešto ne radi. -Tijekom idućih deset godina rekonstruirat ćemo i modernizirat pola željezničke infrastrukture u što ćemo uložiti oko šest milijardi eura. Za rekonstrukciju cijele željezničke mreže trebat će nam 20-ak godina – rekao je Kršić.

Iako se danas isticalo kako je projekt "Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar" završen na samo par stotina metara od Željezničkog kolodvora gdje su bili gosti, kao i sam Butković i Kršić, na pružnom prijelazu nije bila postavljena rampa. Kod prolaska vlakova tom prugom tu promet i dalje zaustavlja prometnik na način da maše zastavicom i tako zaustavlja promet. Rampe nisu niti postavljene na svoje mjesto, a i uređaji iznad tog pružnog prijelaza su prekriveni crnom vrećicom. Zaposlenici HŽ-a s kojima smo razgovarali žalili su nam se kako i unatoč modernizaciji i obnovi pruge puno toga ne mogu napraviti softverski nego moraju izaći van i te radnje napraviti ručno.

Na direktan upit ministar Butković je samo kratko odgovarao da će sve odgovore na to dati direktor HŽ Infrastrukture kao i da je sve završeno. Kršić je pak na ta pitanja rekao kako se radi o uobičajenoj proceduri, odnosno da po završetku građevinskih radova za puštanje svih upravljačkih i sigurnosnih procesa je potrebno još dva do tri mjeseca. - To je sada sve u probnom radu poslije čega ćemo dobiti rješenje od Agencije za sigurnost željezničkog prometa i svi ti sustavi će biti pušteni u proceduru. To je uobičajena procedura – istakao je Kršić. 

>>FOTO Ovo je 10 najpouzdanijih rabljenih automobila koje možete kupiti>>

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Jutro na sajamu automobila na Jakuševcu
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Jutro na sajamu automobila na Jakuševcu
Foto: Pixsell
Peugeot
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Hyundai i20 active
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Gradski automobila Suzuki Alto 1.0 GLX
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Kia Rio
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Kia Ceed karavan
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Toyota Aygo, test
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Mazda MX-5
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Test osobnog automobila Toyota Auris
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Mazda 2
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Automobil Honda Jazz
Foto: Marko Picek/PIXSELLL
Infografika: Najpouzdaniji rabljeni automobili u 2024. godini

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.