U mjestu Mali Rat kod Omiša u nedjelju se dogodila teška prometna nesreća u kojoj je život izgubio motociklist koji se zabio u automobil.
Očevidac nesreće kaže kako se automobil u koji je udario pomaknuo gotovo 15 metara te da je bio deformiran i da se vrata nisu mogla otvoriti. U pismu koje je napisao stručnjaku Željku Marušiću upozorava na opasnosti koje prijete na tom dijelu ceste, ali i činjenicu da se takvo stanje ne mijenja desetljećima. Pismo pročitajte u cijelosti:
"Poštovani prof. Marušić,
pratim i cijenim Vaš rad i društveni angažman oko prometne problematike u Hrvatskoj. Pišem pod dojmom nesreće koja se prije nekoliko sati dogodila točno ispod prozora moje kuće u Malom Ratu kod Omiša, gdje je na cesti, prije nego su ga unijeli u kola Hitne pomoći (koja su došla stvarno brzo), umro motociklist.
Vozio je velikom brzinom, izgubio kontrolu u zavoju i udario u stražnji dio auta parkiranog na nogostupu. Starija se Opel Vectra pomaknula gotovo 15 metara i deformirala potpuno do stražnje osovine (nijedna se vrata nisu mogla otvoriti), dakle vozio je barem 90 – 100, a u Malom Ratu je najveća dopuštena brzina 40 km/h!
Upravo je to ono što želim naglasiti, na jednom od najopasnijih dijelova "strašne" Jadranske magistrale, gdje je brzina s razlogom ograničena na 40, baš nitko ne vozi u tim granicama, a omiška policija baš nikad tu nikoga nije kaznila za veliku brzinu! Dakle, policija uopće ne radi svoj posao, što je prva razina problema.
Druga i puno važnija je ta što je ovaj dio magistrale, od Splita do Omiša, jednostavno pretijesan (i to već više od 30 godina). Ne zna se kad je opasniji i neugodniji – ljeti kada se mili u kolonama, ili zimi kad se po toj cesti juri kao po "pravoj". I kako nije politički značajna poput raznih dionica autocesta ili mostova, izgradnja alternative nije u ozbiljnom planu niti jednoj političkoj opciji.
Također, koliko je meni poznato, lokalni političari općina koje su na trasi uopće ne pritišću oko tog problema, iz meni nepoznatih razloga. Izgleda kao da njima odgovara ovakvo stanje. Čak su se i ljudi koji tu žive na neki način pomirili s tim, kao da nisu svjesni da im je život na toj cesti strašan hendikep.
Inače živim u Zagrebu, pa kad ljeti dođem u "stari kraj", taj mi je problem nekako posebno potenciran. I sada sam iskoristio nesretnu priliku da vam se malo izjadam, jer znam da dobro razumijete ovakve probleme i da se zalažete za njihovo rješavanje.
Dakle, krivci smo mi, obični ljudi, koji pasivno promatramo nešto što bi nam bilo koja normalna država trebala osigurati, zatim policija, čini mi se potpuno nezainteresirana i nesposobna, te na kraju (ili početku svega) lokalni i globalni političari, kao vrh te piramide nebrige i nesposobnosti', napisao je očevidac Joško Petrić.
Motoristi se znaju voziti između kolona automobila što je apsolutno nedozvoljeno, kad si na motoru kao da si u automobilu. Zabrinjavajuči je i broj oblokanih vozača koji jure bez pameti i milosti i gaze ljude, za to se treba doživotno oduzeti vozačka dozvola.