SPOR

Od 1. travnja za aviokarte 30 kn više?

29.02.2004.
u 00:00
Croatia Airlines: Naše cijene ostaju iste, mi nismo po strani od svjetske krize avioindustrije
Pogledaj originalni članak

Od 1. travnja cijena karte za isti domaći let mogla bi se razlikovati tridesetak kuna, već prema tome gdje je kupljena. U agencijama bi bila za toliko skuplja od karte kupljene u poslovnicama Croatije Airlinesa. Nakon što je nacionalni zračni prijevoznik s 1. siječnja ove godine smanjio proviziju agencijama za prodaju aviokarata s devet na sedam posto na inozemnim letovima, te sa sedam na pet na domaćim letovima, agencije se spremaju same namaknuti izgubljeni novac. Moguće uvođenje pristojbe na prodaju aviokarata za domaće letove od spomenutih tridesetak kuna Udruga hrvatskih putničkih agencija najavila je prije koji tjedan, a o tome će biti odlučeno na godišnjoj skupštini u utorak, 2. ožujka.

Skandinavija bez provizije

- Želimo da se zna kako to nema nikakve veze s Croatijom Airlinesom, naše cijene ostaju iste - ističe direktor prodaje Croatije Airlinesa Svemir Radmilo. - Mi nismo po strani od svjetske krize avioindustrije, koja se nosi i s nesmiljenom cjenovnom konkurencijom low cost carriera. Smanjenje provizije odgađali smo koliko se moglo, a Hrvatska je bila među posljednjim zemljama u kojima su vrijedili tako visoki postoci. U Mađarskoj provizija iznosi jedan posto, u skandinavskim zemljama je nema, a u Austriji, Italiji i Sloveniji iznosi 5 posto. Osim sigurnosti letenja i obuke pilota, svi su drugi troškovi podložni rezanju. Smanjenje provizije sa 7 na 5 kuna, na najjeftinijim kartama, i sa 35 na 25 kuna na najskupljima, samo je jedna od takvih mjera. Njome ćemo godišnje uštedjeti dva milijuna kuna.

Strah od pada prodaje

Malev, Aeroflot, Adria Airways, British Airways i Air France u Hrvatskoj još uvijek agencijama plaćaju 9 posto provizije na svaku prodanu kartu. Francuska i britanska kompanija od 1. travnja također će je spustiti na 7 posto. Strane zračne kompanije u RH usuglasile su se da naplaćivanje agencijskog servisa mora biti iskazano odvojeno, nikako na samoj karti.

U Croatiji Airlinesu ne boje se da će im zbog dodatnog nameta pasti prodaja karata u agencijama, preko kojih ih prodaju oko 40 posto. Od pada prodaje ne strahuju u agencijama. Kupci, napominju, znaju cijeniti kvalitetu agencijske usluge, a uvjereni su i kako bi nastao kolaps da cijeli posao padne na CA.

Radmila KOVAČEVIĆ

Pogledajte na vecernji.hr