Kaznena prijava protiv Luke Slipčevića, voditelja poslova radne jedinice Prodaja, i još nekoliko osoba zbog sumnje u prijevaru i zloporabu ovlasti u gospodarskom poslovanju odjeknula je Prisavljem te nekima utjerala strah u kosti. Ako je Slipčević pametan, smatra jedna struja na HRT-u koja takva nedjela želi istjerati na čistac i vidjeti tko je sve u igri, surađivat će s policijom. Lako je moguće, smatraju, da je u ekipi koja se zaigrala s oglasima pa u svoj džep stavila između 700 tisuća i milijun HRT-ovih kuna netko direktno iznad njega.
Druga struja pak tvrdi da upravo to dokazuje ono što ovih dana govore – da je Slipčević žrtva jačih igrača.
Kobni piplmetar
Nakon što bi se reklame emitirale, brisali bi ih iz evidencije za računovodstvo i pri fakturiranju na kraju mjeseca agencijama s kojima su bili u dosluhu umjesto 200 emitiranja zaračunalo bi se 100. Agencije bi pak klijentima naplatile svih 200 reklama, a razliku su dijelili među sobom. Riječ je, doznajemo, o malim tvrtkama.
Prijevara je otkrivena zato što vanjski softver agencije koja ima piplmetar na HRT-u analizira gledanost i striktno mjeri sve, pa i broj emitiranih reklama.
Klijenti nisu znali
Slipčević i ekipa morali su se izložiti, ručno brisati podatke koji izvana dolaze na HRT, a zapravo služe kao kontrola. Uzimali su podatke, slali ih na svoje mailove, prepravljali pa vraćali nazad u sustav. I tako su otkriveni.
Klijenti, dakako, nisu imali pojma što se događa jer pri kontroli emitiranih reklama uzimaju vanjske podatke. Vidjeli su brojke kad su ulazile u sustav, odnosno one koje su već bile namještene i prepravljene. Neupitni dokazi koje HRT ima ekipi iz marketinga ne idu u prilog. O žrtvi, jasno je, nema ni govora. Osim kaznene prijave Slipčevića početkom sljedećeg tjedna, neslužbeno doznajemo, očekuje i izvanredni otkaz. On o tome nema pojma.
– Naravno da ću surađivati s policijom, ali službeno još ništa ne znam. Nitko s HRT-a do sada mi ništa nije rekao pa ne mogu ni komentirati nešto unaprijed – kaže Luka Slipčević.
– Sve je otkriveno savjesnim djelovanjem ljudi u marketingu koji su unutar odjela otkrili nepravilnosti. Na temelju događaja naručio sam reviziju ukupnog poslovanja u marketingu i vrlo brzo doznat ćemo je li to bila iznimka ili je bilo još takvih primjera – kaže Domagoj Novokmet, v.d. ravnatelja HRT-a. Novokmet na želi uspoređivati ovu ekipu s onom koja je pod istragom policije zbog vanjskih produkcija, poslova na godišnjoj razini teških 20 milijuna kuna. No, o tome je u intervjuu za Večernji list progovorila Silvija Luks.
– Informativni program ima budžet od 22 milijuna kuna, a za jednu se sapunicu plaća 16. Od te se spoznaje svatko normalan hvata za glavu – rekla je predsjednica NO-a HRT-a S. Luks.
Domagoju Novokmetu važno je što prije početi popravljati stanje na HRT-u, a marketing je, čini mu se, dobar početak. I na početku mandata rekao je da v.d. mandat ne doživljava kao alibi za nečinjenje ničega.
Ovo je bacanje prašine u oči i prikaz 0,01 % stvarno zamračenog poslovanja.