Vozi eko

Od 6 polufinalista njih troje dobilo je priliku postani najbolji eko vozač!

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko
16.04.2018.
u 09:44
Sve polufinaliste pratilo je budno oko certificiranog stručnjaka za eko vožnju
Pogledaj originalni članak

Večernji list je u suradnji s brojnim partnerima pokrenuo društveno odgovoran projekt imena Vozi eko koji promiče vrijednosti sigurne i ekološke vožnje. Ove godine stavljan je naglasak na sigurnost pješaka tijekom školske godine, sudionike u prometu za vrijeme turističke sezone, ali ove godine i na motocikliste i bicikliste kao važne sudionike prometa. Podržavatelji projekta su Centar za vozila Hrvatska, HEP - Elen punionice, Autodijelovi - Auto Krešo i Ekomobilis koji svojim aktivnostima pridonose o percepciji sigurne vožnje, ali i stimuliraju kod građana ekološku osviještenost.

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko

6 polufinalista dobilo je svoju priliku

Projekt počiva na četiri stupa, a to su povećanje sigurnosti i ugode u vožnji, smanjenje negativnih utjecaja na okoliš, povećanje društvene odgovornosti u prometu i smanjenje potrošnje goriva, a svi koji su prepoznali važnost ovih poruka mogli su se prijaviti putem obrasca dostupnog na web stranici Večernjeg lista. Nakon pristiglih prijava redakcija i stručni žiri odabrali su 6 najkreativnijih uradaka, te se tako pred zgradom Večernjeg lista okupilo 6 polufinalista: Božidar Flis, Mario Popec, Zoran Krmpotić, Željko Špehar, Domagoj Križaj i Josip Krnežić. U daljnje natjecanje prošlo ih je troje koji će svoje snage ekološke vožnje odmjeriti u finalu.

Sve polufinaliste pratilo je budno oko certificiranog stručnjaka za eko vožnju

Polufinalisti su vozili u realnim uvjetima na cesti, a na suvozačkom mjestu sve ih je pratio certificirani stručnjak za eko vožnju iz tima Ekomobilis Ivan Cvetković, koji je u realnom vremenu mjerio podatke njihove vožnje. Glavni kriterij bio je potrošnja goriva, a svaki od natjecatelja imao je i različitu rutu. Ove subote najuspješniji su bili Zoran Krmpotić, Željko Špehar i Josip Krnežić koji su si ovim nastupom osigurali mjesto u finalu, koje će se 20. travnja održati na Karting centru Zagreb uz prigodan program i event za sve polufinaliste.

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Vozi eko

Neki od natjecatelja imali su i pratnju, a vozačko iskustvo nije bilo na odmet

''Na natjecanje sam se prijavio iz radoznalosti pročitavši članak na stranici Večernjeg lista. U prijavi sam napisao da sam savjestan i eko vozač što sam htio javno potvrditi. Ekološku vožnju primjenjujem svakodnevno, a s djetetom u autu to je i sigurna vožnja. Nisam se nadao prolasku u finale i ulazak me razveselio'', veselo govori trgovac iz Zagreba Josip Krnežić, s kojim je na natjecanje kao velika podrška došao i sin Neo, a s potrošnjom od 5,49 litara dobio je priliku sudjelovati i na finalnom natjecanju.

''Razlog moje prijave bio je natjecateljski duh, a ekološka vožnja mi je bitna jer vozim kamion i auto na platformi Uber gdje što manja potrošnja znači veću i dobit'', rekao je Željko Špehar, vlasnik tvrtke za prijevoz, koji si je s potrošenih 5,02 litara goriva osigurao drugo mjesto.

Vozačkog iskustva imao je i Zoran Krmpotić koji je s potrošenih 4,77 litara goriva danas bio najuspješniji.

''Prijavio sam se da koliko mogu pridonesem tome da ljudi osvijeste koliko je ekologija bitna, ako ne za nas, onda za našu djecu i njihove potomke'', iznosi Zoran Krmpotić, vozač po profesiji.

Projekte kao što je ovaj treba stimulirati i država!

''Ovo su očekivani rezultati, a razlike u potrošnji nisu velike zbog dužine rute, no da je ruta bila dulja razlike bi bile značajnije. Kod pobjednika je presudilo iskustvo, a današnji pobjednik je službeni vozač više od 40 godina koji izvrsno poznaje teren, dok je kod jednog od kandidata problem bio upravo taj što ga nije poznavao. Tehnike koje su bitne dok smo za volanom je pratiti cestu i biti vozač, umjesto misliti na neke druge stvari. Trebamo pratiti semafor, a kada vidimo crveno svjetlo bitno je maknuti na vrijeme nogu s papučice gasa, umjesto juriti i naglo stajati zato što tako ne dobivamo na vremenu, a gubimo na potrošnji. Termin eko je predznak koji se danas koristi u mnogim stvarima, a projekte kao što je ovaj treba stimulirati i država'', zaključio je Ivan Cvetković.

Pogledajte na vecernji.hr