poboljšanje?

Od 8 ujutro nebo nad Europom u tri zone, dvije otvorene za letenje

Foto: Reuters
Od 8 ujutro nebo nad Europom u tri zone, dvije otvorene za letenje
19.04.2010.
u 20:42
Zaključeno je da zračni prijevoznici ostaju odgovorni da putnicima pružaju obavijesti, te bilo okrjepu, smještaj i preusmjeravanje, bilo nadoknadu novca za zrakoplovnu kartu.
Pogledaj originalni članak

U utorak od osam sati ujutro najmanje polovica europskoga zračnoga prostora otvorila bi se za promet. Posljedica je to sastanka ministara prijevoza EU 27, koji su danas održali troipolsatnu telekonferenciju na kojoj su se dogovorili o novome načinu upravljanja europskim zračnim prostorom u izvanrednim uvjetima erupcije islandskoga vulkana.

Do utorka u osam Eurocontrol će, vijećanjem s meteorološkim i ostalim mjerodavnim službama zemalja članica, odrediti tri zračne zone nad Europom: prvu, u kojoj će letenje biti posve zabranjeno; drugu, u kojoj ima nešto vulkanskoga pepela, ali će se kroz nju, usklađenim odlukama zemalja članica, smjeti letjeti; i treću, čistu od pepela i bez ikakvih ograničenja letenja.

- Eurocontrol će, na temelju podataka koje dobije od meteorologa te zrakoplovnih tvrtka koje će sa svakoga leta morati promptno izvještavati o svim uz pepeo vezanim podacima, svakih šest sati iznova procjenjivati te zone - najavio je José Blanco Lopez, španjolski ministar javnih radova i prijevoza, koji je u ime Predsjedništva EU predsjedao ministarskom telekonferencijom.

Iako je zbog potpune zabrane letenja dnevni gubitak zračnih prijevoznika u ponedjeljak narastao na 250 milijuna eura, sa 200 milijuna koliko je iznosio u petak, a probni letovi koje su neke europske zrakoplovne tvrtke u nedjelju provele bez putnika prošli su bez ikakvih teškoća, potpredsjednik Europske komisije zadužen za prijevoz Siim Kallas naglasio je da će se pri određivanju zona voditi trima načelima: nema kompromisa sa sigurnošću, odluke se moraju temeljiti na znanstvenim dokazima i stručnoj raščlambi, a rješenje se mora uskladiti na razini EU.

- Proteklih smo dana uočili da rascjepkanost zračnoga prostora različitim nacionalnim odlukama ograničava njegovu dostupnost. To više nije održivo – rekao je Kallas. Dodao je da zračni prijevoznici ostaju odgovorni da putnicima pružaju obavijesti, te bilo okrjepu, smještaj i preusmjeravanje, bilo nadoknadu novca za zrakoplovnu kartu. Kallas je napomenuo da će EK ubrzo razraditi mjere za povratak prizemljenih putnika i drugim prijevoznim sredstvima. 

Europski povjerenik za tržišno natjecanje Joaquin Almunia najavio je, pak, da bi EK mogla ublažiti propise o državnim potporama kako bi se nacionalnim vlastima dopustilo, unutar određenih okvira, pomoći zračnim prijevoznicima podnijeti ovim izvanrednim stanjem prouzročene gubitke.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JU
Jurek
21:44 19.04.2010.

Kako je oni bilo sa Croatia Airlaines-om ? Tko vas fućka, snađite se. \"Dodao je da zračni prijevoznici ostaju odgovorni da putnicima pružaju obavijesti, te bilo okrjepu, smještaj i preusmjeravanje, bilo nadoknadu novca za zrakoplovnu kartu\"