dobra vijest

Od danas nove cijene goriva! Pogledajte koliko je gorivo pojeftinilo

Foto: Hak.hr
Foto: Hak.hr
Foto: Hak.hr
Foto: Hak.hr
05.04.2022.
u 07:21
Od ponoći je spremnik benzina jeftiniji je za 18 kuna, dizela 40, a autoplina za 3 kune.
Pogledaj originalni članak

Na većini benzinskih postaja u Hrvatskoj litra osnovnog benzina eurosuper 95 od utorka se prodaje po 12,09 kuna, što je 36 lipa manje nego dan ranije, kada je stajala 12,45 kuna za litru, dok je litra osnovnog eurodizela jeftinija za 81 lipu, a niže su i cijene premium goriva.   

Po podacima s tražilice cijena goriva Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja te portala cijenegoriva.info, cijena osnovnog eurosupera 95 na benzinskim postajama Ine, Petrola, Croduxa, Lukoila i još nekih distributera od utorka iznosi 12,09 kuna.  

Foto: Hak.hr

Foto: Hak.hr

Još je veći pad cijene  kod osnovnog eurodizela, koji na većini postaja od danas stoji 12,70 kuna, dok je dan ranije bio 13,51 kunu. Portal cijenegoriva.info objavio je da je prosječni spremnik benzina od ponoći jeftiniji  za 18 kuna, a dizela za 40,5 kuna.

Tražilica jeftinijeg goriva Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja pokazala je da od utorka Ina prodaje litru benzina eurosupe 100 za 13,50 kuna, a bila je 13,74 kune.  S druge strane, litra eurodizela class plus sada je 14 kuna, a bila je 14,81 kunu. Inin eurosuper 95 class plus od danas se prodaje za 12,99 kuna po litri, a bio je 13,35 kuna. I na Lukoilu eurosuper 95 ecto prodaje se za 12,99 kuna, a bio je 13,35 kuna.    

Crodux za litru eurosupera 100  sada traži 13,55 kuna, a bio je 13,79 kuna, a tako je i za Q Max eurosuper 100 na postajama Petrola.  "Stotka" na Tifonu stoji 13,73 kune, a bila je  14,18 kuna.   Od danas se Inin eurodizel class plus, kao i Lukoilov eurodizel ecto prodaju po cijeni od 14 kuna, a bili su, do jučer, 14,81 kunu.   

Na Tifonu eurodizel premium stoji 14,05 kuna a bio je 15,41 kunu, dok i rodux svoj eurodizel maxpower i Petrol svoj Q Max eurodizel također prodaju po istoj cijeni kao Tifon (bio je 14,86 kuna).    

Foto: Hak.hr

 

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić jučer je rekao da je prošli tjedan donio rast cijena goriva na referentnim tržištima, a poskupljenje je prije svega posljedica rasta cijena dizela i plavog dizela, a nešto manje benzina.

 – Ohrabruje što su prva dva dana ovog tjedna donijela pad cijena goriva na referentnim tržištima i ako se taj trend nastavi, idući tjedan ćemo imati ponovno pad cijena. Do tada nećemo reagirati – izjavio je jučer Ćorić.

Cijene goriva osciliraju iz tjedna u tjedan, no dođe li do značajnije eskalacije i ako bi se ta eskalacija nastavila u nekom duljem vremenskom razdoblju, Ćorić je rekao da je ono što Vladi "eventualno stoji na raspolaganju (su) ponovno trošarine" i "da nema značajnijih drugih alata za reagirati".

Vlada je, podsjetimo, na očekivanu eksploziju cijena goriva prije tri tjedna reagirala dvama uredbama, kojima je fiksirala maržu trgovaca naftnih derivata na osnovni eurosuper i eurodizel te na plavi dizel, a privremeno je smanjila i trošarine na dizelsko i benzinsko gorivo.

 

Tako je uredbom o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata ukupna marža za dizelsko i benzinsko gorivo fiksirana na 75 lipa po litri, a na plavi dizel na 50 lipa po litri.  Izmjenama Uredbe o trošarinama država je, pak, na rok od 90 dana smanjila trošarine na dizelsko i benzinsko gorivo, i to za 40 lipa po litri bezolovnog motornog benzina te 20 lipa po litri dizelskog goriva. 

Na osnovu tih mjera Vlada je procijenila da će se rast cijena osnovnog eurosupera i eurodizela uspjeti zadržati u rasponu od 80 lipa do 1,20 kuna po litri, dok bi bez tih mjera realni tržišni porast iznosio oko dvije kune.

 

VOZNI PARK HRVATA

Hrvati voze aute stare 13 godina, jedna marka im je uvjerljivo najdraža

Predsjednik Uprave CVH-a Goran Pejić starenje hrvatskog voznog parka objašnjava činjenicom da se prvi put registrira malo novih automobila, odnosno da se premalo obnavlja vozni park. Prije bi se ljudi, veli, kad bi kupili novi automobil, riješili starog, no sad su druge prilike, vlada nestašica novih automobila i dijelova za njihovu proizvodnju pa se dosta ljudi odlučilo zadržati svoja stara vozila. No Pejić upozorava da stari automobili imaju manje elemenata pasivne i aktivne sigurnosti od novih pa je time i zaštita u slučaju prometnih nesreća manja.

OTVORILA DUŠU ZA VEČERNJI

Jelena Perčin: 'S prvim suprugom imam fenomenalan odnos, a Momo djecu 'na papiru' može viđati svaki drugi vikend'

– U trenutku kada su mediji dobili informaciju da smo se Momo i ja razveli, mi smo već godinu dana bili zapravo razvedeni. Tako da je sada već prošlo dvije godine otkad je svatko krenuo svojim putem. Svojoj djeci nikada nisam rekla: "Vaši mama i tata više se ne vole." To mi je grozno! Uvijek sam im objašnjavala da volim njihovog tatu, ali da više nismo zaljubljeni – između ostalog, kazala je glumica Jelena Perčin u velikom intervjuu za Večernji list.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Cantor
Cantor
07:39 05.04.2022.

Cijena goriva je ono što ljudi direktno osjećaju na džepu. Ali temeljni problem je u tome da je cijeli porezni sustav velika pljačka i prevara. Nije porezni sustav postavljen na principu hajde da vidimo kolike su najnužnije i ključne potrebe države (sa velikim naglaskom na osnovne funkcije države kao što je obrana i javna sigurnost), pa da onda pitamo ljude referendumom da li to podržavaju. Ne. porezni sustav je postavljen na načelu uzmimo koliko god možemo uzeti a da ipak ne ubijemo "kravu". Već ćemo naći kreativnih načina da to potrošimo i igramo se Robina Hooda i socijalne službe. I dešava se ono što je neizbježno, zaigraju se i ipak ubiju kravu. U procesu nas još i zaduže do trećeg koljena, rasprodaju nam djedovinu a potrebitih i korumpiranih je sve više i više pa opet nema dovoljno za osnovne potrebe. Baš neobično. I onda se mi ovdje raspravljamo kako bi benzin trebao biti nekoliko lipa jeftiniji umjesto da se suštinski promijeni sustav kao takav. Naravno, onda bi bilo nemoguće tim otetim novcem potkupljivati glasače da glasaju za vlastitu propast. A to ne smijemo dopustiti, zar ne?