SANACIJA ŠTETE OD POTRESA

Od danas u funkciji eObnova - digitalni sustav za podnošenje zahtjeva za obnovu

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Od danas u funkciji eObnova - digitalni sustav za podnošenje zahtjeva za obnovu
04.03.2021.
u 16:16
Putem web platforme moći će se ispuniti elektronički obrazac bez potrebe odlaska u državne ustanove, kao i prilaganje potrebne dokumentacije, poput vlasničkog lista, a građani biraju koji obrazac će ispuniti, ovisno što traže
Pogledaj originalni članak

Ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat na današnjoj sjednici Vlade Republike Hrvatske predstavio je novi sustav za elektroničko podnošenje zahtjeva za obnovu potresom oštećenih zgrada – eObnova.

Sustavu će se moći pristupiti putem sustava e-Građani, a za ulaz preko NIAS-a biti će dovoljna vjerodajnica razine 3. Putem web platforme moći će se ispuniti elektronički obrazac bez potrebe odlaska u državne ustanove, kao i prilaganje potrebne dokumentacije, poput vlasničkog lista, a građani biraju koji obrazac će ispuniti, ovisno što traže, je li to konstrukcijska obnova, uklanjanje građevine ili zahtjev za novčanu pomoć.

>> VIDEO Petrinja: Život u kontejnerskom naselju na Sajmištu dva mjeseca nakon potresa

Za sve obrasce obvezan je upis katastarske općine i broj katastarske čestice. Nakon toga bira se status, odnosno je li riječ o vlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće ili suvlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće. Zahtjev se popunjava odgovorima na pitanja kroz aplikaciju, a odabirom ikone ? prikazuje se opširan opis ponuđenih modela obnove.

Nakon što su svi podaci uneseni i spremljeni, zahtjev se može predati, a zadnji korak prijave je potvrda predavanja zahtjeva. Moguća je i pretraga zahtjeva što je posebice pogodno za upravitelje zgrada. Omogućeno je pretraživanje po više različitih kriterija (po podacima zahtjeva, po podacima o zgradi, po adresi i slično).

Predani zahtjevi mogu se samo pregledavati, dok se u zahtjevima koji su privremeno spremljeni mogu mijenjati i dodavati podaci. Ako se utvrdi da predana dokumentacija nije dovoljna, korisnik će po pozivu referenta moći dopunjavati svoj zahtjev, a kroz ovaj projekt državna uprava sama automatizacijom razmjenjuje podatke sa temeljnim registrima javne uprave.

U Zagrebu će se do 15. ožujka otvoriti Informativni centar „Obnova“, u kojem će se na jednom mjestu naći službenici Ministarstva, Fonda za obnovu i Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje te djelatnici Pravne klinike. Građani će tamo moći dobiti sve potrebne informacije i savjete, a biti će u mogućnosti i predavati zahtjeve za obnovu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.