Uz slavnog Roberta Mitchuma u seriji Vjetrovi rata, snimanoj 1983. godine u Hrvatskoj, vratolomije su izvodili i varaždinski piloti, stasali u 80-godišnjem Aeroklubu Varaždin. Letjeli su i u civilnom i ratnom zrakoplovstvu bivše države te Hrvatske. No ti su dani slave prošlost, Aeroklub je na izdisaju, a dio članova optužuje Winair Davora Patafte da ih sustavno tjera s aerodroma i sprječava ih u normalnom radu.
Stvorili aerodrom
- Više od 40 godina bili smo na ovom aerodromu. Mi smo ga stvarali. U našoj organizaciji napravila se pista, zgrada, hangar... Bilo je tu živo, škole letenja, aeromitinzi, modelarstvo, padobranstvo... Godine 1997. u dogradnju smo uložili 420.000 kuna! No nakon što je Winair dobio od Varaždina aerodrom, na 99 godina, nama je onemogućen rad. Ništa nam nije dodijeljeno. Uništili su zrakoplovstvo - teške su riječi Zlatka Vdovića, člana izvršnog odbora Aerokluba Varaždin.
Klupska cessna već dvije zime stoji vani. Winair im, kaže, želi naplatiti hangar, a i svako polijetanje i slijetanje.
– Zrakoplov je uništen, spojevi se razdvajaju. Prije smo imali i ured, dvoranu za pripremu, pola hangara... A sad dio restorana, natkriven strehom - kaže Vdović.
To nam je potvrdio još jedan visokopozicionirani član kluba, iz nadzornog odbora, koji ne želi da mu se otkriva identitet.
- To je točno. Stjerani smo u sitni prostor. Ne možemo djelovati, vodila se igra da nas se marginalizira. Aerodromske pristojbe odbile su i druge aeroklubove, koji su ovdje slijetali - kaže.
Laž i podmetanja
U ime Winaira odgovorio je Željko Pavlek, voditelj korporativnih komunikacija Pataftine T7 Grupe.
– Tvrdnje nekih "članova" da ih se želi otjerati su bezočna laž i podmetanja. Aeroklub nema zrakoplov pripremljen za letenje. Motor njihove cessne nema dva cilindra. Njezin smještaj u hangaru nije moguć jer iz njega curi ulje. Na raspolaganju su im čak tri prostorije u zgradi, koje mogu koristiti besplatno - kaže Pavlek.
Dodaje da su neosnovane želje da vlasnici drugih zrakoplova na ime Aerokluba dobiju popust na sletne pristojbe. Ako poprave cessnu ili Aeroklub nabavi novi zrakoplov, kaže, članovi će moći letjeti u pola cijene.
U prostorije uza zaštitara?
- Istina je da nude te prostorije. Ali uz najavu i pratnju zaštitara! Četrdeset godina neograničeno smo koristili aerodrom, koji smo i sagradili - kaže član NO-a.
No dio je krivnje, smatra, i na vodstvu kluba, koje je bilo inertno i nije ugovorima riješilo status na vrijeme. - Lani nam je istekao ugovor s prijašnjim Diamondom. Trebalo ga je produljiti s Winairom. Oni sad mogu reći da je i to što dobivamo njihovom milošću. I mi među sobom trebamo napraviti red - smatra član NO-a, no nada se da se u dogovoru s gradom i Winairom to još može riješiti. Vdović pak kaže da su bili obmanuti. Kad je dolazio Winair, kaže, obećan im je i novi motor, čak i avion, samo da ih podrže. A sad, kaže, Winair koristi i tri benzinska aparata koje je Ina davno dala Aeroklubu.
Patafta = lopov