ŠESTEROTRAČNA DIONICA

Od Zagreba do Karlovca možda i treći trak

Foto: Borna Filić/PIXSELL
autocesta
Foto: Borna Filić/PIXSELL
autocesta
Foto: Borna Filic/PIXSELL
HAC, autocesta
17.12.2016.
u 18:15
Masterplanom razvoja prometne infrastrukture analizirana rješenja za poboljšanje protočnosti prometa na najzagušenijoj autocesti u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Autocesta od Zagreba do Karlovca mogla bi dobiti i treći prometni trak u oba smjera. Prvi korak prema tome napravljen je izradom glavnoga plana razvoja prometne infrastrukture koji će javno biti predstavljen na završnoj konferenciji sljedeći tjedan.

Projekt je vrijedan 1,88 milijuna kuna, a sufinancirala ga je Europska unija s 85 posto iznosa iz Fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Promet 2007. – 2013.

Ostalih 15 posto vrijednosti projekta osigurala je tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb s partnerima Zagrebačkom županijom, gradovima Jastrebarskom i Karlovcem te općinama Klinča Sela i Stupnik.

Cilj je projekta bio izraditi glavni plan razvoja prometne infrastrukture na autocesti Zagreb – Karlovac kao temelj održivog razvoja dionice, a kako bi se povećala kvaliteta pripremljenosti za potencijalne projekte ARZ-a za mogućnost financiranja iz europskih strukturnih i investicijskih fondova za razdoblje 2014. – 2020.

U ARZ-u navode da su tzv. masterplanom identificirani ciljevi, mjere i aktivnosti odnosno da je definirana baza projekata koje je potrebno izvesti na dionici autoceste od Zagreba do Karlovca u svrhu poboljšanja usluge, veće protočnosti, povećanja sigurnosti cestovnog prometa, povećanja ekoloških i energetskih parametara.

A jedna od tih mjera i aktivnosti je i treći trak odnosno da se ta dionica autoceste pretvori iz četverotračne u šesterotračnu. Od ostalih mjera navedena je, primjerice, gradnja odnosno postavljanje dodatnih bukobrana.

Što se pak tiče trećeg traka, tek će studija izvodljivosti za taj projekt, koja će biti izrađena sljedeće godine, dati odgovor na pitanje hoće li se ići u tu investiciju.

Ako bi pak studija izvodljivosti pokazala da je treći trak potreban, za realizaciju tog projekta koristila bi se sredstva iz fondova EU, po mogućnosti u maksimalno mogućem iznosu od 85 posto. Dionica autoceste od Zagreba do Karlovca duga je 38 kilometara i najzagušenija je u Hrvatskoj. Ondje je prosječni godišnji dnevni promet veći od 30.000 vozila a ljeti se ta brojka više nego udvostručuje.      

>> Pelješki most treba graditi, autocestu Ploče - Crna Gora ne preporučujemo

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 50

Avatar Gump, Forrest
Gump, Forrest
18:45 17.12.2016.

Ne treba treći trak nego treba maknuti naplatne kućice, zbog njih jedino i nastaje gužva.

DU
Deleted user
18:24 17.12.2016.

Ne. Treba napraviti brzu cestu Karlovac-Sisak-Popovača čime bi se rasteretila zagrebačka obilaznica i cesta Karlovac-Zagreb jer bi promet prema istoku išao po tom pravcu. Tako bi se i skratilo putovanje do Siska i Slavonije iz Splita i Rijeke.

JJ
jjurica
21:05 17.12.2016.

Konacno jedno pametno rješenje. Isplativa je jedino ta dionica!