Nakon što su Hrvatske autoceste od 1. lipnja najavile poskupljenje cestarina od 15 posto, Zagorce zanima hoće li stopama državnog poduzeća krenuti i Koncesijsko društvo Autocesta Zagreb - Macelj u kojem francuski upavitelji Egis Road Operation Croatia d.o.o. imaju 51 posto udjela, a Vlada RH ima udio od 49 posto. Prvi čovjek AZM-a Aleksandar Čaklović kaže nam da je koncesijskim ugovorom određena formula po kojoj se mogu korigirati cijene i koja se temelji prema podacima Zavoda za statistiku. No, prema njoj, elemenata za poskupljenje nema, pa se i cijene zasad neće povećavati.
Dvostruko skuplji
No, Zagorci su, točnije zagorsko Gospodarsko-socijalno vijeće, tražili i snižavanje cijena autoceste budući da je od 10. travnja za sav promet zatvorena državna cesta D1 na dionici Veliko Trgovišće - Luka, pa je Zagorcima put do Zagreba, ako se ne putuje autocestom, postao prava “noćna mora”. Osim toga cijena po prijeđenom kilometru na dionici od Zaprešića do Trakošćana dvostruko je skuplja nego što to imaju Hrvatske autoceste, pa Zagorci s razlogom pitaju zašto imaju najskuplju vožnju u državi.
– Istina je, traženo je od nas da se za lokalno stanovništvo i zagorske poduzetnike smanji cijena cestarine. No, mi smo koncesijsko društvo i ne smijemo stvarati gubitke jer iza našeg poslovanja stoje krediti poslovnih banaka. Od 2008. godine, otkad je započela gospodarska kriza, iz godine u godinu smanjuje nam se broj vozila na autocesti. Primjerice 2011. godine, u odnosu na 2010. godinu imali smo dva posto manje prihoda. No, s obzirom da će rekonstrukcija Zagorske magistrale trajati godinu i pol, na zahtjev ljudi u Zagorju naručili smo od Instituta građevinarstva Hrvatske studiju da vidimo opravdanost takvog zahtjeva. Riječ je samo o tome hoće li smanjenjem cestarine veći broj lokalnog stanovništva koristiti autocestu, pa ćemo time uvećati svoje prihode. Ako se pokaže da će se prihodi smanjiti, cestarinu sigurno nećemo smanjivati, rekao je Čaklović.
Koncesija do 2032.
Dodao je da već sada svi stalni korisnici autoceste mogu koristiti popuste putem Smart kartice i ti popusti za prvu i drugu kategoriju vozila iznose 15 posto, a za treću i četvrtu kategoriju vozila deset posto. Da bi se popusti mogli ostvariti, uz kupnju kartice koja stoji 20 kuna, vozači za prvu i drugu kategoriju trebaju uplatiti najmanje 200 kuna, a za treću i četvrtu 4000 kuna. Inače, francuskim koncesionarima koncesija na autocesti Zagreb-Macelj traje još 20 godina, sve do 2032. godine, a prihodi od naplate cestarina iznose više od 95 posto. Najveće prihode, oko 60-70 posto, ostvaruju tranzitnim prometom, najviše tijekom mjeseci turističke sezone.
Dabogda vam svi prestali voziti po auto-cesti. Ionako niste napravili paralelnu cestu na potezu od Zaboka do Krapine, već se kao paralelka tretira lokalna, prastara cestica, koju je vjerojatno koristio još g. Krapinjonac. Ovaj primjer je vlo dobro naravoučenije ( pouka ) što se događa kada se u neki posao uplete privatni partner ( svi JPP-ovi npr. ) - profit se žmiče maksimalno !