Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica, na Jadranu i u Gradu Zagrebu u srpnju 2015. odmaralo se 3 milijuna i 411 tisuća turista (plus 11%), koji su ostvarili 22 milijuna i 828 tisuća noćenja (plus 9%), objavilo je Ministarstvo turizma na službenoj stranici.
Strani su turisti ostvarili 3 milijuna i 159 tisuća dolazaka, što predstavlja porast od 11 posto te 20 milijuna i 803 tisuće noćenja, što predstavlja rast od 9 posto. Domaći turisti također bilježe rast u dolascima od 8 posto te od 6 posto u noćenjima.
Porast u srpnju bilježe sve jadranske županije i Grad Zagreb. U Istri je u srpnju zabilježen broj dolazaka od 848 tisuće gostiju (plus 12 posto) te noćenja od 6 milijuna i 513 tisuća (porast od 8 posto). U Splitsko-dalmatinskoj županiji u srpnju se odmarala 701 tisuća turista (porast od 12 posto), koji su ostvarili 4 milijuna 423 tisuće noćenja (porast od 11 posto). Na Kvarneru je u srpnju zabilježen dolazak 593 tisuće gostiju (porast od 14 posto), koji su ostvarili 3 milijuna i 824 tisuće noćenja (porast od 11 posto).
U Zadarskoj županiji u srpnju je zabilježen dolazak 458 tisuća gostiju (porast od 7 posto) te 3 milijuna 707 tisuće noćenja (porast od 7 posto). Dubrovačko-neretvanska županija u srpnju bilježi 313 tisuća dolazaka (porast od 8 posto) te milijun i 667 tisuća noćenja (porast od 6 posto).
U srpnju u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno je 246 tisuća dolazaka (porast od 6 posto) te milijun i 810 tisuća noćenja (porast od 9 posto). U Ličko-senjskoj županiji u srpnju je ostvarena 141 tisuća dolazaka (porast od 11 posto) te 703 tisuće noćenja (porast od 11 posto). Grad Zagreb sa 110 tisuća dolazaka i 181 tisuću noćenja, što je porast u dolascima i noćenjima od 8 posto.
U srpnju je najviše ostvarenih dolazaka s tržišta Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske Austrije, Slovačke, Italije, Nizozemske, Mađarske te Ujedinjenog Kraljevstva.
Od siječnja do srpnja broj dolazaka u Istri iznosio je milijun i 975 tisuća
Od siječnja do srpnja u Hrvatskoj je na Jadranu i u Gradu Zagrebu boravilo ukupno 7 milijuna i 591 tisuća gostiju, koji su ostvarili 40 milijuna noćenja, što su porasti od 9 posto u dolascima i 7 posto u ostvarenim noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2014. godine.
Od siječnja do srpnja broj dolazaka u Istri iznosio je milijun i 975 tisuća (porast od 9 posto), a broj noćenja popeo se na 12 milijuna gostiju (porast od 6 posto). U Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježen je milijun i 357 tisuća dolazaka (porast od 10 posto) te 7 milijuna i 211 tisuća noćenja (porast od 10 posto). Na Kvarneru od siječnja do srpnja ove godine ostvareno je milijun i 331 tisuća dolazaka (porast od 10 posto) te 6 milijuna i 694 tisuće ostvarenih noćenja (porast od 8 posto).
U Zadarskoj županiji zabilježen je dolazak 830 tisuća gostiju (porast od 6 posto) te 5 milijuna i 540 tisuća gostiju (porast od 6 posto). Od siječnja do srpnja u Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 803 tisuće dolazaka (porast od 7 posto) te 3 milijuna i 464 tisuće noćenja (porast od 5 posto).
Lorencin: Konačan cilj je do 2020. biti jedna od TOP 20 destinacija na svijetu
Od siječnja do srpnja u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno je 455 tisuća dolazaka (porast od 5 posto) te 2 milijuna i 770 tisuća noćenja (porast od 6 posto). U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 302 tisuće dolazaka (porast od 12 posto) te milijun i 110 tisuća noćenja (porast od 11 posto). Od siječnja do srpnja Grad Zagreb bilježi 540 tisuća dolazaka i 937 tisuća noćenja, što je porast od 12 posto u dolascima te 11 posto u noćenjima.
Pet najjačih tržišta u razdoblju od siječnja do srpnja po udjelu u noćenjima su: Njemačka, Slovenija, Austrija, Češka, Poljska, Italija, Nizozemska, Slovačka, Ujedinjeno Kraljevstvo te Mađarska.
– Izvrsni rezultati u srpnju govore nam da je sama špica sezone odlično pripremljena u dogovoru javnog i privatnog sektora. Dobri rezultati predsezone, kao i dobra najava posezone dokaz su da program Hrvatska 365 daje rezultate te da Hrvatska sigurno produljuje sezonu. Velik broj investicija te realizacija Strategije razvoja turizma, odnosno razvoj proizvoda i porast turističke potrošnje dobar su putokaz do ostvarenja našeg konačnog cilja, a to je do 2020. godine biti jedna od 20 turistički najkonkurentnijih destinacija na svijetu – istaknuo je ministar turizma Darko Lorencin.
Bilo bi krajnje lijepo da je istina, ali mislim da je uspjehu presudila situacija na bislkom istoku i sjeveru afrike, a pogotovo kriza u Grčkoj... nažalost, promocija hrvatske od strane službenih tijela je još uvijek ništa u odnosu na kakvu nam promociju rade strane zvijezde, glazbeni festivali (za koje se nadajmo da neće lokalno stanovništvo tražiti zabrane kako bi mogli spavati na miru), serija Game of Thrones i slično. A kada je riječ o kvaliteti ponude i cijenama, tu se već da govoriti u nedogled... uglavnom, veliko rasulo - osim u dijelovima gdje su strani investitori uložili veliki novac i preko svojih turoperatora dovode goste, dok naši ljudi svake godine gube poslove i veliko tržište...