Diskriminirajuća pristojba

Sud Europske unije: Njemačka ne može uvesti naplatu cestarine za autoceste samo za strana vozila

Foto: Matthias Balk/DPA/PIXSELL
Sud Europske unije: Njemačka ne može uvesti naplatu cestarine za autoceste samo za strana vozila
18.06.2019.
u 19:56
Njemačku je zbog spornog zakona tužila Austrija, a Sud je zaključio da je pristojba diskriminirajuća jer bi opteretila samo vozila registrirana u drugim članicama EU
Pogledaj originalni članak

Sud Europske unije presudio je da je njemački zakon o naplati cestarine, prema kojem bi naknadu za korištenje cesta u toj državi plaćali samo stranci, protivan pravu EU. Njemačku je zbog tog spornog zakona tužila Austrija, a Sud je zaključio da je ta infrastrukturna pristojba, kako su je nazvali u Njemačkoj, diskriminirajuća jer bi u praksi financijski opteretila samo vlasnike i vozače čija su vozila registrirana u drugim državama članicama EU.     

Njemačka je još 2015. krenula s pravnom procedurom uvođenja pristojbe za korištenje saveznih cesta za osobne automobile, a planirala ju je naplaćivati od listopada sljedeće godine. Uvođenje te infrastrukturne pristojbe značilo bi da bi svaki vlasnik vozila registriranog u Njemačkoj morao platiti godišnju vinjetu čija bi cijena bila do 130 eura. Za vozila registrirana u inozemstvu vlasnik ili vozač plaćao bi vinjetu samo ako se koristi autocestama. Cijena tih vinjeta određivala bi se prema količini štetnih plinova vozila. Tako bi vinjeta za deset dana stajala između pet i 15 eura, a vinjeta za dva mjeseca između 16 i 30 eura. Cijena godišnje vinjete iznosila bi između 74 i 130 eura. Vlasnicima vozila registriranih u Njemačkoj plaćanje vinjeta priznavalo bi se pak kod oslobođenja od poreza na motorna vozila u iznosu najmanje jednakom pristojbi koju su morali platiti.

Austrija je, uz potporu Nizozemske, tvrdila da pristojba nije u skladu s europskim sporazumima jer dijeli građane EU.

Najviša sudska instancija u EU to je prihvatila i ustvrdila da je takva naplata cestarine u suprotnosti s antidiskriminacijskim zakonima Unije. Presude Suda EU su obvezujuće i država za koju se utvrdi da krši pravo Unije mora postupiti u skladu s presudom u najkraćem roku.

Austrijski ministar prometa Andreas Reichhardt izjavio je kako je presuda snažan pokazatelj potpore jedinstvenom tržištu Unije.

– To je znak pravednosti za Europu – rekao je Reichhardt i dodao da očekuje da će Njemačka odustati od planova uvođenja sporne cestarine.

Video: Veće cijene cestarine od 15. lipnja

VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 49

Avatar miyamoto
miyamoto
12:22 18.06.2019.

Cestarine i tuneli u Austriji su van pameti skupe. Ja bih da u Njemačkoj austrijanci plaćaju povlašteno skuplju cestarinu. Inače sam za da vinjetu plaćaju svi koji uništavaju ceste

Avatar HrvatskiNacionalist
HrvatskiNacionalist
12:07 18.06.2019.

U cijeloj EU placa se koristenje autocesta, samo ne u Njemackoj. O Austrijancima ne bih to je nesto kao kod nas manjina u međimurju

TO
tomislav10
07:52 10.07.2019.

Tako je to kad imaš nešto poput EU koja i je i nije država. Zašto bi se stranci po njemačkim cestama vozili besplatno? Nijemci bi i svojim građanima naplaćivali korištenje i to svih cesta a strancima samo autocesta, ne vidim gdje to ide na štetu stranaca?!