plan stomatologa

Odluku o liječenju kod zubara morat ćete – prespavati

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Odluku o liječenju kod zubara morat ćete – prespavati
16.04.2015.
u 21:00
Zubar će morati navesti na što imate pravo, a što treba platiti, a vi ćete odlučiti sutradan
Pogledaj originalni članak

Posjet zubaru uskoro će završavati "predračunom" na kojemu će pacijent vidjeti što sve stomatolog smatra potrebnim obaviti i je li u tomu, uvjetno rečeno, planu terapije išta što ne pokriva obvezno zdravstveno osiguranje. Pri inicijalnom pregledu, dakle, pacijent će znati hoće li ga taj posjet zubaru koštati, a odluku hoće li pristati na tu terapiju donijet će – dan kasnije. Model je to koji se u engleskoj praksi naziva "next day pay", a koji se razrađuje u Ministarstvu zdravlja.

Bijela plomba 220 kuna

– Sve će se prezentirati pacijentima i znat će točno na što imaju pravo – dodao je dr. Željko Rotim, posebni savjetnik ministra zdravlja za dentalnu medicinu. A upravo je pitanje prava pacijenata tema koju se često potencira no ujedno i pitanje s kojim nijedna vlast neće riskirati. Činjenica je i kako su sami pacijenti nerijetko neinformirani na što sve imaju pravo kod liječnika pa tako je i u slučaju zubara koji su ovih dana "na meti" zbog naplaćivanja nadstandardne usluge. Iza navedenog naziva stoje postupci koje ne pokriva HZZO i koje će pacijent platiti iz svog džepa. Primjer za to je jednoplošna "bijela plomba" kod starijih od 18 godina koju će na, recimo, donjoj šestici zubar naplatiti 220 kuna. Ako je dvoplošna plomba, bit će to 50 kuna više, a troplošna 310 kuna, cijene su predstavljene i na jučerašnjem briefingu u Ministarstvu zdravlja, gdje je dr. Rotim, uz suradnike iz HZZO-a, prezentirao što predstavlja nadstandardna usluga.

– Cijenu usluge koja nije u košarici pacijent snosi sam i prema cjeniku Hrvatske komore dentalne medicine – objašnjenje je opisano u prezentaciji, gdje stoji i da na svaku naplatu pacijent mora pristati te dobiti račun na kojemu je njegova pisana suglasnost.

Naplatili poliranje

Oprečni je primjer čišćenje kamenca i poliranje naplaćeno 200 kuna, na što pacijent ima pravo dva puta godišnje te u slučaju da mu je zubar taj postupak naplatio može tražiti povrat novca.

No, u istom slučaju pacijent nema pravo da mu zubar očisti kamenac i sa zubnog implantata jer HZZO to ne pokriva. Implantat nije u košarici usluga te slijedom toga taj umjetni zub nema pravo na poliranje na, nazovimo tako, račun države.

>> Redovni posjet zubaru djevojčici (11) spasio život

>> VIDEO Evo kako se uspješno skida zubni kamenac

>> 5 zabluda u održavanju oralne higijene koje mogu dovesti do problema

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MR
mrki5
11:13 17.04.2015.

Higijena za zube znači više nego besplatna usluga kod najboljeg zubara! To kod nas ljudi (pacijenti) zaboravljaju!

SP
spenic60
21:41 16.04.2015.

Opet nam se serviraju gluposti. I u ovom slucaju se vidi koliko smo zaostali u informatickom svijetu . U svim drzavama zapada zdrastveni centri, uprave, osiguravajuca drustva , drzavne institucije i sl. su povezani internetom. Tim putem dobivaju sve potrebne informacije za pacijenta . Kod nas treba prespavati noc, pa slijedeci dan naici na isti problem ? Sto se kod nas uglavnom dogada. A sto ako se sutra ne probudim ?;

MA
majusko
00:07 17.04.2015.

Zasto ljudi koji su cijeli zivot radili i zasluzili mirovinu moraju biti obiljezeni crnim plombama i pepeljarkama na ocima.