Odmor na Jadranu ovoga bi ljeta mogao biti skuplji nego ikada. Očekuje se da stranci, odbijeni nesigurnošću u Turskoj, Egiptu, Tunisu, dohrle na našu obalu, a kad raste potražnja, rastu, nažalost, i cijene. Ili barem nema sniženja i drugih cjenovnih akcija.
Bez ponuda u zadnji tren
Na cjenovno osjetljivom domaćem tržištu popust od dvjesto-tristo ili, ovisno o cijeni sedmodnevnih aranžmana, petsto-šesto kuna, prilična je ušteda. No, ne i ovoga ljeta. “Ukidamo sve popuste od Tijelova sve do rujna”, zadovoljni kako im se pune objekti obavještavaju hotelijeri ovih dana svoje partnere agente.
– Akcijskih cijena bit će manje nego ikada – potvrđuje Ivan Pukšar iz Kompasa.
– Potražnja iz inozemstva je dobra i domaći bi gost mogao biti žrtva te situacije. Naročito ako će s odlukom čekati zadnji trenutak. Stranci, naime, odmor bukiraju ranije nego naši ljudi. Ova se godina ne može uspoređivati s normalnim sezonama kad su Europljani masovno odlazili u Tursku i zemlje južnog Mediterana. Za turizam je definitivno dobro kad nema popusta, ostvarit će bolje prosječne cijene, ali za naše građane to prilično sužuje izbor... – zaključuje Pukšar.
Bazične cijene u pravilu nisu previše rasle u odnosu na lani, osim za adaptirane hotele. One su prije više mjeseci zapisane u katalozima i tu nema promjena.
Prema njima se tako sedam dana na moru, u hotelu s tri zvjezdice, tijekom lipnja može dobiti za 1500 kuna ili u srpnju, u hotelu s dvije zvjezdice za, recimo, 2195 kuna, dok u hotelu s tri zvjezdice za 2895 kuna. Kako se bliži špica, prosječna cijena pristojnog hotelskog aranžmana u pravilu nadmašuje tri tisuće kuna. Osim što se ne treba uzdati u to da će cijene u “last minute prodaji” padati, valja računati i s tim da se na Jadranu produljuje razdoblje najviših cijena.
– To se događa već nekoliko zadnjih sezona, hotelijeri najviše cijene nerijetko drže od polovice srpnja sve do polovice rujna, a ove godine neki će to zasigurno rastegnuti sve do kraja rujna. Vjerujem da će dobra popunjenost hotela povući i lagano dizanje cijena u obiteljskom smještaju pa bi na Jadranu u kolovoškoj špici uistinu moglo biti dosta skupo – procjenjuje i Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Korigiranje cijena
Potvrde li se dobre najave, jadranski domaćini neće propustiti cijene povisiti i za individualce, goste koji im stižu bez agencijskog posredovanja. Iako, upozorava predsjednik uprave Valamara Željko Kukurin, s poskupljenjima treba biti oprezan.
– Korekcija cijena može biti samo u online prodaji i za goste koji dođu izravno na recepciju, ali svako pretjerivanje osvetit će se dogodine – kaže Kukurin.
Slaže se i Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja, koji kaže da je za euforiju oko dobre sezone prerano i da svako divljanje cijena tržište vrlo brzo kazni.
Na moru nije skupo, skupo je na obali.