SPAS U KAPELI I SV. ROKU

Odzvonilo vozačima kamikazama na autocesti

14.03.2009.
u 20:42
Pogledaj originalni članak

Polukružno okretanje preko dviju punih crta u tunelu, vožnja automobilom u suprotnom smjeru, pretjecanje... sve odreda zabranjene i iznimno opasne situacije koje su zabilježile nadzorne kamere Hrvatskih autocesta u tunelima Mala Kapela i Sveti Rok uskoro se više ne bi smjele ponavljati. Ta dva, kako cestari kažu, netipična tunela, u travnju će dobiti drugu, lijevu tunelsku cijev, a do turističke sezone cijevi će se pripremiti za jednosmjeran promet.

Lijeva cijev
- Kad se kroz ta dva tunela bude u svakoj cijevi vozilo u jednom smjeru, onda se automobili više neće moći polukružno okretati niti prijeći u trak za suprotan smjer - objasnio je Željko Kadijević, direktor sektora za promet u HAC-u.

Ipak, ni dvije cijevi možda neće zaustaviti one poput mladog para s HAC-ovih snimki koji je zaustavio automobil usred tunela: ona je izišla iz automobila i zaplesala dok ju je on slikao!? O obavljanju velike i male nužde u tunelskim cijevima da i ne govorimo... U HAC-u ističu kako je takvih situacija u posljednje vrijeme ipak sve manje. - Snimke s naših nadzornih kamera u tunelima već smo puštali u javnost i to je na vozače edukativno djelovalo - rekao je Kadijević.

Iako HAC surađuje s policijom, dodao je Kadijević, nije siguran koliko su policajci mogli kazniti vozače u prekršaju snimljene kamerama u tunelima Mala Kapela i Sveti Rok. Jer, katkad kamera ne uspije zabilježiti registarsku pločicu...

Manja brzina
Zato HAC pregovara s policijom o tome da se odrede lokacije na autocestama na kojima bi se postavile kamere koje bi registrirale brzinu vožnje i registarske pločice automobila, a snimke tih kamera preko HAC-ove informacijske mreže prenosile bi se do policije koja bi pomoću njih mogla kazniti vozače. - Izračunali smo da se smanjenjem prosječne brzine vožnje samo pet posto čak 20 posto smanjuje broj nesreća - tvrdi Kadijevic.

Jedini je način da se vozače prislili na smanjenje brzine (maksimalna je dopuštena brzina na autocestama 130 kilometatra na sat), dodao je Kadijević, jest da su oni svjesni kako se njihova vožnja kontinuirano prati te da će, počine li prekršaj, sigurno biti kažnjeni.


Ekshibicije ne idu u statistiku

Uzrok je čak 50 posto nesreća na autocestama slijetanje i udar u zaštitnu ogradu, nalet na drugo vozilo čak je 20 posto nesreća, a naleti na životinje krivac su za 10 posto nesreća. HAC ne vodi statistiku o tome koliko je i u kojem točno tunelu,u Maloj Kapeli ili u Svetom Roku, zabilježeno ekshibicija vozaca jer je evidencija samo o nesrecama na autocestama.

Pogledajte na vecernji.hr