Havarija na Jadranu

Oglasili se iz ministarstva: Putnici imaju pravo na obeštećenje

Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Aurelia SNAV
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Aurelia
09.05.2019.
u 18:58
S obzirom da se kvar pogonskog stroja smatra pomorskom nezgodom, nakon zbrinjavanja putnika i tereta, brod će sukladno postupcima Pariškog memoranduma o međunarodnom režimu inspekcijskih pregleda brodova biti podređen detaljnom inspekcijskom pregledu od strane inspektora sigurnosti plovidbe
Pogledaj originalni članak

Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestila je resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o poduzetim aktivnostima u cilju osiguravanja tegljenja stranog putničkog broda, koji je pretrpio kvar jednog od pogonskih strojeva, oko devet  nautičkih milja južno od otoka Žirja, tijekom plovidbe iz luke Ancona u luku Split, u koju je brod trebao pristati danas u 7 sati.

MRCC Rijeka jutros, 9. svibnja, u 4.30 sati informiran je od strane zapovjednika ro-ro putničkoga broda 'Aurelia', o pregrijavanju jednog pogonskog postrojenja. Nastavno na kontinuiranu komunikaciju s brodom 'Aurelia' dužine 148 metara, koji redovito plovi između Ancone i Splita pod zastavom Cipra, utvrđeno je da među 215 putnika i 92 člana posade nitko nije ozlijeđen, niti je havarirani brod uzrokovao onečišćenje mora. U teretnom prostoru broda prevozi se 2 autobusa, 51 osobno vozilo i 7 kamiona, za koje također nije dojavljena šteta, stoga nije  bilo potrebe angažirati spasilačku akciju prema osobama na brodu.

Nedugo nakon dojave havarije, u blizini broda 'Aurelija neko je vrijeme plovio putnički brod ‘Maira’, koji pripada istoj kompaniji, kako bi bio raspoloživ u slučaju potrebe za asistencijom, no isto nije bilo potrebno s obzirom da je predstavnik brodara u Hrvatskoj, tvrtka MSC Krstarenje d.o.o., poduzela sve potrebne radnje kako bi se osiguralo tegljenje broda u Splitsku luku, u skladu s propisima o spašavanju imovine na moru i u koordinaciji sa MRCC Rijeka te uz nadzor nadležnih lučkih kapetanija.

U koordinaciji sa Lučkom kapetanijom Zadar i Lučkom upravom Zadar, predstavnik Brodara angažirao je tegljač 'Pollux' iz sastava tvrtke Jadranski pomorski servis d.d., koji je danas u 15 sati doplovio do havarirane 'Aurelije' i to nakon što je otkazan prethodni angažman dva tegljača tvrtke Brodospas d.d., koji zbog vremenskih uvjeta nisu mogli isploviti prema otvorenom moru.

MRCC Rijeka je u 15.30h zaprimila potvrdu da je tegljač ‘Pollux’ sigurno privezao putnički brod ‘Aurelia’, a nakon svih sigurnosnih provjera tegljenje broda prema luci Split započelo je u 16.30 sati. Prema službenim prognostičkim podacima očekuje se smirivanje vremenskih uvjeta na moru, što će svakako utjecati na brzinu plovidbe.

S obzirom da se kvar pogonskog stroja smatra pomorskom nezgodom, nakon zbrinjavanja putnika i tereta, brod će sukladno postupcima Pariškog memoranduma o međunarodnom režimu inspekcijskih pregleda brodova biti podređen detaljnom inspekcijskom pregledu od strane inspektora sigurnosti plovidbe.

Sukladno Uredbi br. 1177/2010 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. studenog 2010. godine o pravima putnika kada putuju morem ili unutarnjim plovnim putovima i izmjeni Uredbe 2006/2004, u slučaju otkazivanja ili kašnjenja dolaska u luku putnici imaju pravo na naknadu od strane brodara u iznosi 25% od iznosa karte i to u slučajevima kašnjenja do 3 sata za putovanje u trajanju između 8 i 24 sati, a u slučajevima kada vrijeme kašnjenja iznosi dvostruko više od gore navedenog vremena, naknada se povisuje na iznos od 50% od karte. U tom smislu putnici broda 'Aurelia' imaju mogućnost ostvariti putnička prava temeljem zahtjeva o obeštećenju, od strane izdavatelja putne karte - istakli su u priopcenju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

Avatar Dalmatia14
Dalmatia14
21:15 09.05.2019.

nit se moze imati dovoljno kanadera priko lita nit imat karocade ili ladje sluzit u belajima i nevoljama, jer triba kajkafca gradit. niko s pravon nije tija gradit i za beograd radit u jugovini, a u ovoj slucajoj drzavi svi ocekuju da se za kajkafce i nj svetinju radi i gradi. to jest Panonci ocekuju i smatraju to svojijem pravom nekijem.

Avatar Dalmatia14
Dalmatia14
21:27 09.05.2019.

istina je da zagreb grad kajakfski zapadno-Panonski nikad ne moze bit glavni grad mediterana i Dalmacije, jer mediteransko primorje je uvik bija drugi svit i glavni grad triba bit Split. zasto bi iko triba radit za kajkafski grad i nj izgradnju, slavu i dobrobit ko kajakfac nije a? zato ca smo horvati ricete je li? nismo mi mediteranski svit Horvati nikakavi, horvati su samo invazivni narod koji je dosa s Karpata i naselija se u Panoniji i nima nicakod s nama svitom Ilirskijem mediteranskim koji smo na svojoj zemlji i moru otkad je svita i pamcenja judskog... mi smo postojali ijadama godina prije no ca se neko slavensko pleme izleglo na svojijem Karpatima i spustilo ovdi u sivernu Iliriju u srednjoeuropskoj invaziji na Rim.

ŽO
žoržet
19:53 09.05.2019.

to nije nikakva naknada, nego naprosto povrat novca za plaćenu a neizvršenu uslugu - u avionskom i željezničkom prometu se to podrazumijeva kod iole ozbiljnijih kašnjenja, odgoda letova/vožnji, promjena itinerera. kao i pravo, od slučaja do slučaja, na besplatan smještaj, obroke i pozive. plus, dakako, novčana naknada, koja zna premašiti i tisuću eura u slučaju npr. interkontinentalnog leta. tako da postoji mogućnost da je ministarstvo putnicima na aureliji dalo tek djelomičnu informaciju, koko to u sve većoj mjeri čine i aviooprijevoznici/kompanije.