Iako je broj građana koji zbog krize ostaju kod kuće i gledaju televiziju sve veći, nacionalne TV kuće od toga nisu profitirale jer je recesija pogodila i glavne oglašivače. Prihodi od reklama iz godine u godinu sve su manji, lani su pali za oko deset posto, a po svemu sudeći pred televizijama je još teža godina u kojoj bi se neke mogle boriti čak i za opstanak.
“Prema podacima koje na svojim stranicama navodi HURA – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje, neto investicije u televizijsko oglašavanje u Hrvatskoj smanjile su se sa 950 milijuna kuna koliko su iznosile 2008. na 765 mil. koliko su iznosile 2011.”, rekli su nam s HRT-a.
Zakonska odredba
Od tri nacionalne televizije u Hrvatskoj još uvijek najbolje ide Novoj TV koja drži 45 posto ukupnog udjela prema broju oglasa, slijedi je RTL sa 33 posto, dok HRT drži 21 posto, pokazuju podaci agencije za analizu medijskog tržišta MediaNet.
Bez obzira na to što HRT drži najmanji udio oglašivačkog tržišta, u najboljoj je poziciji jer 80 posto ukupnih prihoda ostvaruje zahvaljujući TV pretplati. Uz to, konkurentske televizije, ali i drugi mediji, godinama su prozivali javnu televiziju zbog dampinških cijena oglašavanja, zbog čega su svi manje zarađivali.
HRT je do 30. studenoga 2012. od pristojbe zaradio 1,1 milijardu kuna, a od reklama 123 mil. kuna, uz dobit od 22 mil. Iako to nisu konačni rezultati za 2012., u godini prije ukupni prihod iznosio je 1,4 mlrd. kuna, od čega je 157 mil. bilo od reklama.
Da prihodi od oglašavanja drastično padaju iz godine u godinu pokazuju podaci koje smo dobili s HRT-a, a prema kojima je javna televizija 2009. uprihodila 238 milijuna, godinu kasnije 203, dok se za ovu procjenjuje da će doseći svega 130 milijuna, što znači da su se ti prihodi u četiri godine gotovo prepolovili.
“Važan faktor koji diktira prihode od oglašavanja HRT-a je zakonska odredba o smanjivanju dopuštenog vremena za oglašavanje s devet na šest minuta oglasa u udarnom terminu od 18 do 22 sata iz prosinca 2010., a što je nakon godine dana smanjeno na četiri minute.
Također, HRT-u nije dopušteno oglašavanje na HRT 3 kao ni na HRT 4, novim TV kanalima pokrenutima tijekom 2012., a i trošak njihova pokretanja odrazit će se na prihodima kuće”, objašnjavaju nam s HRT-a.
Izvješća u ožujku i travnju
Konačno financijsko izvješće RTL-a bit će objavljeno u ožujku, no već sada je sasvim jasno da je iza te televizije još jedna teška godina.
– Godina 2012. je općenito bila teška godina za medije pa tako i za televiziju. Prema našim procjenama, tržište je ove godine palo za oko 10 posto. Situacija se na medijskom tržištu možda i dodatno pogoršala s obzirom na to da su se gasili časopisi i dnevne tiskovine, a TV postaje gubile koncesije zbog nedostatnih financijskih sredstava. S financijskog stajališta, ovo je bila teška godina. Polovinom 2012. godine imali smo gubitak od oko 30 milijuna kuna – kazao je predsjednik uprave RTL Hrvatska Johannes Zuell.
S Nove TV su nam poručili da ne mogu komentirati prošlogodišnje financijske rezultate jer će službeno izvješće objaviti tek u travnju. No, prema rezultatima za prvih devet mjeseci prošle godine, vidljivo je da i oni imaju pad prihoda od oglasa oko pet posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije.
Oglašivačka kriza: HRT siguran, ostali u bitku za opstanak
Nekada je bila najbolja na svijetu i ponos Jugoslavije. Danas radi u psihijatrijskoj ustanovi
Niz sjajnih rezultata okrunila je 1989. godine kada je uz broncu u veleslalomu postala svjetska prvakinja u slalomu. Stručnjaci su je prozvali najvećim talentom svih vremena, a u prvih pet sezona osvojila je šest medalja. U Svjetskom kupu upisala je sedam pobjeda uz 22 plasmana na postolje.
Bosanski slavni glumac kao dijete radio je na groblju, a težak život odredio je njegov put
Danas je njegov 50. rođendan, a mi smo se prisjetili zanimljivih anegdota iz života Enisa Bešlagića
Gorani doživjeli hladan tuš. Svi projekti su im završili na rezervnoj listi: 'Mi nemamo vremena kao ostali'
Nijedan od šest goranskih turističkih projekata nije prošao na natječaju za potpuno financiranje nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a da stvar bude gora, bez europskog novca bili su ostali i prije četiri godine
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.
HRT je osiguran zahvaljujući ogromnim iznosima ljudi u Hrvatskoj, a kako bi nam se zahvalili na tome postali su partijski komesari. To se najbolje vidi sad oko rasprave o uvođenju zdravstvenog odgoja. Potpuno su blokirali svaku mogućnost da u javnost izađe bilo kakvo mišljenje suprotno Jovanovićevom. Čak ni istup HHO nisu prenijeli u cijelosti, a novinari su toliko neobjektivni da se stječe dojam da još uvijek živimo u Jugoslaviji. Sramotno i za svaku osudu, pogotovo njihov odnos prema gospođi Krišto.