PROMET

Oko petine vozila je neispravno

04.04.2004.
u 00:00
Tehnička neispravnost automobila mnogo je češći uzrok nesreće nego što se misli, tvrde prometni stručnjaci
Pogledaj originalni članak

U prometnim nesrećama u Hrvatskoj prošle je godine poginula 701 osoba. Godišnje se dogodi oko 70 tisuća prometnih nesreća, a prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, više od 95 posto nesreća uzrokuje čovjek, kao vozač ili pješak, dok je kvar na vozilu uzrok nesreće u manje od 0,5 posto slučajeva. S time se ne slažu stručnjaci Hrvatskoga autokluba i Centra za vozila Hrvatske, koji tvrde da je neispravnost vozila mnogo češće uzrok nesreće nego što pokazuju podaci MUP-a.

- Ispravnost vozila se na mjestu nesreće ne vještači kvalitetno - tvrdi dipl. ing. Zoran Kalauz iz Centra za vozila Hrvatske, poduzeća ovlaštenog za obavljanje tehničkog pregleda. Ističe kako bi neispravnost vozila sigurno imala veći udio u postocima uzroka prometnih nesreća da se pri očevidu tome obrati više pozornosti. S tim se slaže i prof. dr. Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti jer se, prema svjetskim standardima više od 30 posto prometnih nesreća dogodi zbog tehničke neispravnosti vozila. Ing. Kalauz dodaje da je prošle godine više od 22 posto vozila na tehničkom pregledu bilo neispravno. Kako je moguće, pita, da je u trokutu čovjek-vozilo-cesta jedini krivac čovjek, kad je gotovo svako četvrto ili peto vozilo neispravno!

- Broj neispravnih vozila na hrvatskim prometnicama još je i veći - tvrdi dipl. ing. Georg Davor Lisicin iz HAK-a. U akciji HAK-a i prometne policije "Tehnički ispravno i osigurano vozilo", tijekom koje su stručnjaci obavljali preventivni tehnički pregled zaustavljenih vozila, od 3209 vozila 1456 ili oko 45 posto bilo je neispravno! - ističe Lisicin. Različite podatke HAK-a i Centra za vozila tumači time što vlasnici prije redovitog tehničkog pregleda, koji se obavlja jednom na godinu, ipak donekle "srede" vozilo jer je prolaz na tehničkome pregledu uvjet da ga mogu registrirati. Usto, navodi da je od oko 1,660.000 vozila u Hrvatskoj prošle godine na tehničkom pregledu bilo njih oko 1,460.000. Ako se izuzme oko 50.000 novih vozila koja prve dvije godine ne moraju na tehnički pregled, ostaje oko 150.000 vozila koja nisu bila na tehničkom pregledu i, prema tome, nisu registrirana - naglašava Lisicin.

Tomislav BRADIĆ

Pogledajte na vecernji.hr