Zabok

Okreću se, jer ako prepolove dionicu, na njoj štede pet kuna

Foto: 'Matija Topolovec/PIXSELL'
Okreću se, jer ako prepolove dionicu, na njoj štede pet kuna
13.03.2013.
u 12:00
Cijela dionica od Krapine do Zaprešića košta 21 kunu. Ako se siđe u Mokricama i okrene, tada košta 16 kuna
Pogledaj originalni članak

Zagorci koji svakodnevno automobilima putuju prema Zagrebu, odnosno oni koji kreću iz smjera Krapine ili Đurmanca zbog rekonstrukcije Zagorske magistrale, kako i nemaju prave alternative, u velikoj većini koriste Autocestu Zagreb - Macelj.

Udar na budžete

Velik je to udar na njihove budžete, budući da dionica od Krapine do Zaprešića bez popusta u jednom smjeru košta 21 kunu. No, na istoj autocesti dionica od Krapine do Zaboka (Mokrica) košta pet kuna, a od Zaboka do Zaprešića 11 kuna. Znači, ako se siđe u Mokricama s autoceste, okrene te nastavi put prema Zagrebu, to košta 16 umjesto 21 kunu.

Svaki drugi se okreće

I upravo se ta scena može vidjeti svako jutro na naplatnima u Mokricama, kada se između 6 i 8 sati ujutro gotovo svaki drugi auto koji dođe, okreće. Provjerili smo stoga u AZM-u, zašto je ista dionica, ako se prepolovi pet kuna jeftinija te ima li šanse da se cijena izjednači, pa da dionica od Krapine do Zaprešića uvijek košta 16 kuna, bez obzira odakle se kretalo. Time bi se vozači prestali okretati i ne bi više kršili prometna pravila, ni ugrožavali druge vozače.

- AZM na dionici od Mokrica do Krapine dobiva subvenciju RH u iznosu od 56 posto cijene cestarine. Ta subvencija, međutim vrijedi samo za one korisnike koji su ušli na, odnosno izašli s autoceste s naplata na navedenim dionicama, a ostali plaćaju punu cijenu, zato ta razlika, rekli su nam u AZM-u, dodavši da je nepropisno okretanje vozača u nadležnosti MUP-a. - Korisnici se mogu okrenuti i na lokalnim cestama što je potpuno legalno - zaključili su u AZM-u, \'previdjevši\' dio odgovora o pojeftinjenju cestarine.

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

MO
modovisisajteMaraschino
23:33 15.03.2013.

cestarina za hrvatske građane ne bi smjela postojati ili bi svi kod registracije vozila na tehničkom trebali besplatno dobiti ENC uređaje za besplatni prolaz... hrvatski građani kroz razne namete plaćaju gradnju i održavanje cesta i autocesta a tu su i krediti koje je država digla a građani otplaćuju. a cestarinu neka plaćaju stranci....

BU
BubyZG
21:22 15.03.2013.

Sve ovo je posljedica protuprirodnog koncesijskog ugovora koji koncesionaru JAMČI određeni godišnji prihod, vozilo se po toj cesti išta ili ništa !! A razliku između zajamčenog i ostvarenog prihoda koncesionar ima pravo naplatiti ili povećanjem cestarine ( koja je daleko najskuplja u ovom dijelu Europe ) ili se naplaćuje iz proračuna. Slično tome bilo je i na Istarskom ipsilonu prije nego li je napravljen puni profil autoceste - koncesionar je ishodio naplatu cestarine dijelom iz tunela Učka, dijelom iz proračuna. Dakle našim je novcima sagradio cestu, koju sada ima na upravljanju 30 godina !!!!