Olupina se neće moći izvaditi

02.06.2009.
u 00:55
Pogledaj originalni članak

Prema podacima koje su američki meteorolozi objavili na stranici AccuWeather.com, zrakoplov Air Francea prvi je put uletio u grmljavinu u blizini grada Sao Luisa.

Sjeveroistočno od otočja Fernando de Noronha, gdje je zadnji put zabilježen signal zrakoplova, i jugoistočno od Zelenortskog Otočja, zrakoplov je uletio u snažnu tropsku oluju. Podaci pokazuju da je na mjestu nestanka zrakoplova oluja prouzročila snažne džepove ledene kiše koja je mogla utjecati na rad motora i zalediti ih, dok su gromovi mogli srušiti kompjutorski sustav.

Zrakoplov je nestao u zoni koja je mornarima i pilotima poznata kao područje sraza tropskih struja i silovitih i naglih promjena vjetrova, objašnjava Julien Gorguechon, pilot Air Francea s višegodišnjim iskustvom. On također smatra da razlog pada ne mogu biti samo vremenski uvjeti, nego da je riječ o kombinaciji faktora.

- Tropske oluje mogu bjesniti i na visinama od 15.000 metara.

Moguće je da je zrakoplov Air Francea na visini na kojoj je letio uletio u samo oko oluje - izjavio je meteorolog Nery Margusity, vremenski prognostičar popularne stranice AccuWeather.com.

Ako je zrakoplov pao u vode oko otočja Fernando de Noronha, mogao je potonuti na dubinu od oko 4500 metara. Na tim dubinama morsko dno mogu pretraživati samo dvije dubokomorske ruske ronilice Mir 1 i Mir 2.

Čak i da nađu ostatke zrakoplova i putnika, njihovo izvlačenje na površinu nije moguće. Područje na kojem je zrakoplov nestao triput je veće od površine cijelog europskog kontinenta.

Pogledajte na vecernji.hr