U Njemačkoj se, nakon što se u nedjelju jedan 81-godišnji vozač u okolici Berlina punom brzinom zaletio u grupu biciklista, iznova razbuktala rasprava o obvezi zdravstvenog pregleda za starije vozače.
Prema informacijama policije, 81-godišnji vozač, koji je u nedjelju u blizini Berlina naletio na grupu biciklsta, još uvijek ne može biti ispitan jer se nalazi u stanju šoka. Dvojica od četvorice ozlijeđenih biciklista se još uvijek nalaze u životnoj opasnosti.
Prije nekoliko dana u Frankenthalu na jugu Njemačke policija je oduzela vozačku dozvolu jednom 89-godišnjem vozaču nakon što je ovaj, pokušavajući izići s parkinga jednog trgovačkog centra, oštetio nekoliko vozila. Prema priopćenju policije, 89-vozač je „jedva stajao na nogama“ te „zbog slabog sluha“ nije bio u stanju komunicirati s policijom.
Stariji vozači, prema statistikama, koje je objavio javni servis RBB, sve češće uzrokuju prometne nesreće.
„Posljednjih 25 godina postotak prometnih nesreća u kojima su glavni krivci bili seniori u stalnom je porastu“, javlja RBB pozivajući se ne podatke Saveznog ureda za statistiku. Postotak nesreća koje su prouzročili stariji vozači 1991. je iznosio 5,4 posto, a 2016. 15,4 posto.
Njemačka spada među zemlje Europske unije u kojoj vozači nisu obvezni nakon određene životne dobi ići na redovite zdravstvene preglede ukoliko žele zadržati vozačku dozvolu.
U Nizozemskoj su vozači nakon napunjene 75 godine starosti dužni obavljati redovite zdravstvene preglede ukoliko žele zadržati vozačku dozvolu. U Portugalu je s 50 godina starosna granica još niža.
Kako javlja RBB, uvođenje obveze liječničkog pregleda za starije vozače trenutno u Njemačkoj nije realno. Ministar prometa Aleksandar Dobrindt je nedavno iznova odbacio ovu mogućnost. Promatrači smatraju da se niti jedna politička opcija ne želi zamjeriti brojnom biračkom tijelu koji čine umirovljenici.
Auto klubovi smatraju da je mogućnost dobrovoljnog podvrgavanja ispitu sposobnosti vožnje za starije dovoljna mjera. No, prema statistikama, prošle godine se svega 3.000 starijih vozača podvrglo ovom testu na dobrovoljnoj osnovi.
koliko 81-godišnjih vozača se zalijece u bicikliste i koliko ih sudjeluje u saobracajnim nesrecama, 1 u 100 miliona, a koliko mularije od 18, 19, 20, 25, 30 godina imaju saobracajne udese... znaci po tome ovi bi svake druge godine trebali imat lijecnicki. bas citam dubrovacki vijesnik , u dubrovackoj republici je od nove godine do danas bilo oko 50 udesa, naj stariji je imo 40 godina. i sto sad.