Rekordnih 45.000 putnika proći će, prema najavama, kroz vrata Zračne luke Osijek ove godine. A samo četiri godine prije to se činilo kao nedostižan san. Tek 2000 putnika prijavilo se na njihovu “chek-pointu” te 2012., a iako je udvostručena, “siromašna” je bila i brojka od 4000 putnika godinu kasnije. Da su loše sezone iza njih, postalo je jasno 2014. kada su izbrojili 24.000 putnika, a lani ih je letjelo gotovo 30.000. Sa 1500 letova na godinu, drugi su u zemlji, iza Zagreba.
Veliki potencijal
Gledano u novcu, deset milijuna kuna iznosio je gubitak 2012., plaće su kasnile, a osječka Zračna luka bila je simbol za tvrtku-slučaj.
Ni tada pak nitko nije sporio izvrstan potencijal aerodroma, ponajprije zbog geografskog položaja. Obračun su lani završili sa 150.000 kuna u minusu, a i to zbog ulaganja u vlastitu službu sigurnosti.
– Najunosnija nam je Ryanairova linija za London, u zrakoplovu je 190 mjesta, a 90 posto ih je popunjeno – počinje Domagoj Marinić, direktor ZLO-a. Angažirali su 2013. američku konzultantsku tvrtku koja je istražila interes putnika i “izbacila” tri top destinacije, a prva je upravo London, slijede Frankfurt i Pariz.
– Cijena karte za London kreće se od 40 do 50 eura po smjeru, ovisno o broju putnika. Leti se ponedjeljkom i petkom, što je izvrsno za odlazak na vikend – nastavlja direktor. Privlačno je to, pokazalo se, Osječanima, ali i Britancima koji su lani “nakupili” 3000 noćenja u Osijeku i okolici, dvostruko više nego ranijih godina.
– Slavonci su za London ranije letjeli iz Budimpešte jer im je to bilo najisplativije, drugi izbor bio im je Beograd, a tek treći Zagreb pa je otvaranje linije iz Osijeka bilo i u nacionalnom interesu, da se spriječi odljev putnika – objašnjava.
Letove za London pomogli su popuniti i Slavonci koji su se trbuhom za kruhom odselili u Irsku.
– Istina je, no to se više ističe nego što u stvarnosti jest tako – kaže Marinić. A upravo zbog dijaspore zanimljivo im je njemačko tržište. Izravnih letova iz Osijeka za Frankfurt trenutačno nema, nego se leti preko Zagreba. No, oni su im svakako u fokusu, baš kao i linija za Pariz koju će, nadaju se, realizirati u iduće tri godine.
Za 35 minuta do Zagreba
A dok čekaju ukrcaj za Pariz, građani mogu iz Osijeka na more nikad brže i jeftinije. Za 200 do 250 kuna i sat vremena bit će u Splitu, za isti novac putovat će i u Dubrovnik, Rijeku, Pulu i Zagreb. Prvi je let 4. srpnja, a plod je to suradnje s Trade airom. Zrakoplov s 19 mjesta za Split će letjeti četiri puta na tjedan, u Dubrovnik tri, a u Pulu i Rijeku dva puta. Prema Zagrebu zaputit će se tri puta tjedno, s dvostrukom rotacijom, tako da će i putnici iz Zagreba moći ujutro stići u Osijek i navečer se vratiti, i to za 35 minuta.
VL "Da su loše sezone iza njih, postalo je jasno 2014. kada su izbrojili 24.000 putnika, a lani ih je letjelo gotovo 30.000. Sa 1500 letova na godinu, drugi su u zemlji, iza Zagreba." ----- Ha,ovo jos nisam cuo. Osijek drugi u Hrvatskoj zato sto preveze 40 000 ljudi? Pa toliko splitski aerodrom ljeti prođe u jednom vikendu. Daj recite sto to pijete da i ja kupim